این خوراکی ها را با معده خالی نخورید

کدخبر: ۶۲۵۹۹۱
اقتصادنیوز ز: برخی غذاها اگر با معده خالی مصرف شوند می‌توانند سیستم گوارشی ما را خراب کنند.
این خوراکی ها را با معده خالی نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات آنلاین ، همه ما این نکته قدیمی را شنیده‌ایم که "صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است". اما چیزی که ممکن است متوجه نباشیم این است که آنچه برای صبحانه یا با معده خالی می‌خوریم می تواند به همان اندازه مهم باشد.

در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که باید هنگام گرسنگی از خوردن آنها اجتناب کنید:

مرکبات

در حالی که مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت به طور کلی کاملاً سالم هستند، مصرف آنها با معده خالی می تواند منجر به رفلاکس اسید در برخی افراد شود. مرکبات حاوی سطوح اسیدی بالایی هستند که مصرف آن با معده خالی باعث ناراحتی دستگاه گوارش می شود.

غذاهای تند

غذاهای تند می‌توانند دستگاه گوارش شما را تحریک کنند. این امر مخصوصاً در حالت ناشتا صادق است، زیرا وقتی که مواد تند با آن تماس پیدا می‌کنند، دیواره‌ی شکم شما هیچ مانع محافظتی نخواهد داشت. این می‌تواند منجر به سوزش سر دل، سوء هاضمه و حتی زخم معده شود، بنابراین بهتر است آن فلفل های تند را برای وعده غذایی بعدی ذخیره کنید.

نوشابه های گازدار

نوشیدنی‌های گازدار برای معده خالی مهم‌ترین ممنوعیت هستند. دی اکسید کربن موجود در نوشیدنی می‌تواند باعث نفخ و ناراحتی شود. دلیلش است که وقتی نوشابه‌های گازدار مصرف می‌کنید، هوای بیشتری نیز وارد بدن می‌کنید که معده شما را با حباب‌های گاز پر می‌کند و منجر به درد شکم می‌شود.

قهوه

در حالی که کافئین موجود در قهوه ممکن است انرژی مورد نیاز شما را در صبح افزایش دهد، نوشیدن یک فنجان قهوه با معده خالی می‌تواند اثرات منفی داشته باشد. قهوه می‌تواند تولید اسید کلریدریک در معده را تحریک کند، که اگر چیزی نخورده باشید می‌تواند پوشش روده شما را تحریک کند.

غذاهای قندی

دونات، شیرینی و سایر خوراکی‌های شیرین ایده خوبی برای مصرف با معده خالی نیستند. هنگامی که غذاهای شیرین می‌خورید، سطح قند خون شما به سرعت افزایش می‌یابد، که می‌تواند بدن شما را تحت استرس قرار دهد و به مرور زمان منجر به مقاومت به انسولین شود. درعوض، بهتر است چیزی با فیبر و پروتئین بخورید تا به تنظیم سطح قند خونتان کمک کند.

موز

موز می‌تواند یک میان وعده سالم در زمان‌های دیگر روز باشد، اما وقتی با معده خالی مصرف شود می‌تواند منجر به گرفتگی معده شود. موز حاوی سطوح بالایی پتاسیم است که می‌تواند باعث شود روده اسید بیشتری تولید کند. این می‌تواند منجر به اسیدیته شود و پوشش معده را تحریک کند.

دوری از این مواد غذایی می تواند از ناراحتی معده جلوگیری کند و هضم مناسب را تضمین کند و منجر به جذب بهتر ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن ما شود.

خوردن غذاهایی که برای معده ملایم هستند، مانند نان تست سبوس دار، تخم مرغ و ماست، می‌تواند انرژی پایدارتری را فراهم کند و منجر به ناراحتی نخواهد شد. به یاد داشته باشید، کلید داشتن شکم شاد، انتخاب هوشمندانه غذایی است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید