افزایش بیماریهای ویروسی فصلی در کشور/ دلیلی شیوع آنفلوآنزا چیست؟

کدخبر: ۶۲۶۲۱۴
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به افزایش بیماری‌های ویروسی فصلی، بر لزوم رعایت موارد بهداشتی جهت جلوگیری از انتقال بیماری به سایرین تاکید کرد.
افزایش بیماریهای ویروسی فصلی در کشور/ دلیلی شیوع آنفلوآنزا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  دکتر ایرج خسرونیا  درباره وضعیت بیماری‌های تنفسی گفت: این روزها شاهد افزایش مراجعات به علت افزایش بیماری‌های ویروسی هستیم. بررسی وضعیت مراجعه‌کنندگان حاکی از آن است  که برخی از مردم گرفتار بیماری کرونا شده‌اند.

وی درباره شیوع آنفلوآنزا گفت: اگرچه آنفلوآنزا به طور معمول در پاییز شیوع پیدا می‌کند اما تعداد زیادی از هموطنان نیز در این فصل گرفتار این بیماری می‌شوند. باتوجه به وضعیت جوی و بارش برف در سایر شهرهای ایران، این احتمال وجود دارد که مردم سایر شهرها نیز به آنفلوآنزا مبتلا شوند.

این متخصص با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی کشور خاطرنشان کرد: من از مردم می‌خواهم که با شرایط جوی کشور، رعایت نکات بهداشتی را در کانون توجه قرار دهند. اگر شهروندان به بیماری آنفلوانزا مبتلا شدند باید استراحت کنند و در منزل بمانند تا از انتقال بیماری به سایرین جلوگیری شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی در مورد بیماری آنفلوآنزا نباید محدود به استراحت مطلق باشد بلکه افراد مبتلا به آنفلوآنزا و کرونا نباید در محل کار خود حاضر شوند. همچنین از دست‌دادن و روبوسی کردن خودداری کنند. در مجموع شیوع بیماری‌های آنفلوآنزا به دلیل رعایت‌نکردن نکات بهداشتی است. 

این متخصص ادامه داد: آنفلوآنزا محدود به یک گروه سنی خاص نمی‌شود و تمام رده‌های سنی را در برمی‌گیرد. 

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران درباره سویه JN.1 کرونا نیز گفت: ابتلا به این بیماری به طوری رسمی ثبت نشده اما ممکن است مانند بسیاری از کشورهای دنیا، در کشور ما هم وارد شده باشد.

وی درباره علائم سویه JN.1 گفت: این سویه با علائم تهوع، ضعف، تنگی نفس، درد، استفراغ و بی‌حالی همراه است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید