جدال ایران و قطر؛ این بار مهم‌تر از همیشه/ ببر و زنده بمان

کدخبر: ۶۲۶۲۷۳
اقتصادنیوز: تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است در جدالی سخت روز چهارشنبه 18 بهمن ماه در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف تیم قطر که میزبان مسابقات است، برود.
جدال ایران و قطر؛ این بار مهم‌تر از همیشه/ ببر و زنده بمان

به گزارش اقتصادنیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل ژاپن در چارچوب رقابت های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023، باید در گام بعدی برای رسیدن به مرحله نهایی تیم ملی فوتبال قطر را از پیش روی بردارد.

تیم ملی قطر شب گذشته توانست در جدالی نفس گیر از سد ازبکستان در ضربات پنالتی بگذرد و به جمع چهار تیم نهایی جام ملت های آسیا راه پیدا کند. عنابی پوشان دوحه دوره گذشته توانستند در فینال از پس ژاپن قدرتمند عبور کرده و به مقام قهرمانی دست پیدا کنند اما امسال در مرحله نیمه نهایی جدالی سخت برابر یوزهای ایرانی دارند.

خبر مرتبط
اعتراف بزرگ اندو بازیکن ژاپن درباره ایران در جام ملت‌های آسیا

اقتصادنیوز: اندو بازیکن ژاپن با وجود ناراحتی از باخت به ایران، اذعان کرده است که تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی روز گذشته از تیم کشورش بهتر بازی کرد.

شاهد مثال بازی دشوار قطر مقابل ایران، سخنان سرمربی این تیم در نشست خبری پس از بازی با ازبکستان است، مارکس لوپس، سرمربی باتجربه قطر، درباره رویارویی با ایران در دور نیمه‌نهایی گفت: «از هواداران می‌خواهم که در دیدار برابر ایران هم از تیم حمایت کنند. صعود به نیمه‌نهایی یک دستاورد بزرگ است اما ماموریت ما هنوز به پایان نرسیده است. دو بازی دیگر باقی مانده است و می‌خواهیم در هر دو بازی به پیروزی برسیم تا از عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا دفاع کنیم.»

او ادامه داد: «دیدار برابر ایران بازی سختی خواهد بود. خوشبختانه فرصت لازم را برای این بازی داریم. به بازیکنان اطمینان دارم و قطر می‌خواهد دوباره قهرمان شود.»

مطابق اعلام ای اف سی دو تیم ملی ایران و قطر در تاریخ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ را برگزار خواهند کرد و این بازی ساعت ۱۸:۳ روز چهارشنبه در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار خواهد شد.

ملی پوشان کشورمان که با حذف ژاپن قدرتمند دست به کار بزرگی زدند، حال برای رسیدن تا فینال و تکرار قهرمانی پس از حدود 50 سال شاید کار نه چندان سخت اما مهمی دارند و باید با جدیت تمام به مصاف قطر رفته و کار را در 90 دقیقه مسابقه تمام کنند، تقابلی که بدون شک مهم ترین مسابقه در تاریخ رقابت های میان دو تیم است.

نکته مهم بازی ایران و قطر اما حضور دوباره مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان است، بازیکنی که قطعا انگیزه بسیار زیادی برای حضور در این مسابقه و درخشش دارد، بازیکنی که در نبود او محمد محبی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون درخشیدند و نگذاشتند خلا حضور او کار تیم ملی را پیچیده و سخت کند. بدون شک این یوزهای ایرانی ماموریت مهمی برای پیروزی مقابل قطر دارند و برای شادی دل مردم باید تا پای جان برای ایران بجنگند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید