اعلام زمان پایان ظرفیت بهشت‌زهرای تهران!

کدخبر: ۶۲۶۳۳۳
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)،گفت: ظرفیت قبور این آرامستان تا سال بعد تکمیل می‌شود و مکان یابی و اقدامات لازم برای احداث آرامستان جدید در چهار نقطه تهران در دستورکار است.
اعلام زمان پایان ظرفیت بهشت‌زهرای تهران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدجواد تاجیک روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: طرح پیاده راه فرهنگی بین گلزار شهدا و حرم امام خمینی(ره) در حال انجام و از سوی دیگر یک قطعه شهدا بهسازی شده است و بهسازی قبور شهدا بناست با همکاری خانواده معظم شهدا انجام شود.

به گفته تاجیک، در این طرح زیرساخت های گلزار شهدا بهبود می یابد و موضوع گویاسازی مزار شهدا در دستور کار است.

وی افزود: نیاز داریم که اسناد شهدا را حفظ کنیم و روی سنگ مزار با فن آوری روز قرار بدهیم که با گوشی تلفن همراه بتوان به اطلاعات این شهدا دست پیدا کرد؛ این کار آغاز شده، محتوا تامین شده و نرم افزار آن هم طراحی شده است.

وی در تشریح بهسازی قبور شهدا در بهشت زهرا (س)، ادامه داد: یادمان شهدا در میادین و صحن های خالی شهدا ساخته می شود و جدار پیرامونی گلزار شهدا نیز در دستور کار است که این فضا به فضای فرهنگی تهران تبدیل می شود.

تاجیک با بیان اینکه از طریق اسکن و کیو. آر. کد می توانید به اطلاعات و زندگی نامه شهید دست پیدا کنید،افزود: تاکنون این امر برای ۱۵ شهید در قطعات مختلف انجام شده است.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) درمورد اتمام بهسازی گلزار شهدا اظهار داشت: تا آخر سال ۱۴۰۳ انجام می شود و آن چیزی که به عنوان آثار هویتی شهید از سنگ مزار تا حجله شهید وجود دارد، حفظ می شود.

وی ادامه داد: سنگ مزار سه هزار شهید تا پیش از دوره ما عوض شده بود که ما جلوی این امر را گرفتیم و باید آثار آنها حفظ شود.

به گفته تاجیک، آرامستان بهشت زهرا حداکثر تا آخر سال بعد قابلیت دفن دارد البته عده ای از قبل قبر خریداری کرده اند و از ۱۸۰ ورودی متوفی روزانه، ۵۰ نفر در قطعات جدید دفن می شوند.

وی یادآور شد: به کمک شهردار و شورا نقطه یابی و تملک و ایجاد آرامستان های جدید در دستور کار قرار گرفته و حداقل سال بعد یک آرامستان ایجاد می شود که با توجه به حساسیت ها، مکان آن را بعدا اطلاع رسانی می کنیم.

تاجیک گفت: چهار نقطه در تهران قرار است آرامستان جدید احداث شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید