داروی معجزه آسا برای درمان سرطان کلیه

کدخبر: ۶۲۶۴۰۶
اقتصادنیوز : به عقیده محققان داروی پمبرولیزوماب درمان استانداردی است که بعد از جراحی کلیه به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کلیه کمک می‌کند.
داروی معجزه آسا برای درمان سرطان کلیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات ،سرطان کلیه تا ۶۰ درصد با جراحی و برداشتن کلیه قابل درمان است اما در صورت بازگشت تنها ۱۵ درصد شانس بقای بیش از ۵ سال را دارند و بسیاری از مبتلایان در عرض ۲ سال فوت می‌کنند.

در این میان بیماران با داروی تقویت کننده سیستم ایمنی پمبرپلیزوماب می‌توانند خطر عود بیماری را کاهش دهند.

لازم به یادآوری است که معمولا سرطان کلیه به شیمی درمانی پاسخ مناسبی نمی‌دهد و نتیجه تحقیق جدید نشان می‌دهد تزریق پمبرولیزوماب هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال شانس بقا را تا ۳۸ درصد افزایش می‌دهد.

این دارو با کمک به سلول‌های مبارزه‌کننده سیستم ایمنی بدن برای یافتن و از بین بردن تومورها عمل می‌کند و قبلاً در درمان سرطان پوست ملانوما، سرطان مثانه و ریه و لنفوم - نوعی سرطان خون - موفق بوده است.

در انگلیس از ۲۰۲۲ با تایید NHS همراه با مهار کننده تیروزین کیناز که رشد سلول سرطانی را متوقف می‌کند، این دارو شانس بقا را افزایش داده است.

 پروفسور تام پاولز، مدیر مرکز سرطان بارتز در لندن گفت: «قبل از اینکه پمبرولیزوماب و سایر درمان‌های هدفمند را داشته باشیم، بیماران سرطان کلیه اغلب با یک سال عود می‌مردند. سپس به بین دو تا پنج سال بهبود یافت.» وی افزود: اکنون می‌دانیم که اگر بلافاصله پس از جراحی به مردم پمبرولیزوماب بدهیم و بیماران به مدت یک سال آن را مصرف کنند، می‌توانیم خطر مرگ را کاهش دهیم و بیماران بیشتری را درمان کنیم.

پروفسور پاولز پیش‌بینی می‌کند که تا ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان کلیه می‌توانند پس از جراحی، پمبرولیزوماب مصرف کنند، زیرا اثربخشی آن ثابت شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید