خبر مهم بایدن درباره پاسخ حماس به طرح توافق آتش‌بس

کدخبر: ۶۲۶۸۶۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد که این کشور پاسخ حماس به چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اُسرا را دریافت کرده است.
خبر مهم بایدن درباره پاسخ حماس به طرح توافق آتش‌بس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که این کشور پاسخ حماس به چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس را دریافت کرده است.

خبر مرتبط
فوری/پاسخ حماس به طرح فرانسه برای آتش‌بس

اقتصادنیوز: حماس خبر داد که پاسخ خود به طرح پیشنهادی نشست پاریس درباره تبادل اسرا را به میانجیگران قطر و مصر تحویل داده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «مذاکرات درباره گروگان‌ها ادامه داشته و نمی‌خواهم الان وارد جزئیات آن شوم».

بایدن در ادامه سخنانش گفت: «تحرکاتی در خصوص توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه در جریان است».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که پاسخ خود را درباره طرح توافق آتش‌بس در غزه، به قطر و مصر داده است.

خبر مرتبط
فوری/ روایت قطر از پاسخ مثبت حماس به توافق آزادی اسرا

اقتصادنیوز: نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خبر داد که دوحه پاسخ مثبتی از حماس در مورد توافق آزادی اسرا دریافت کرده است.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر اخیرا در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد به توافق رسیدند. طرحی که وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

حماس با اشاره به اینکه پس از رایزنی با سایر گروههای مقاومت، به این پیشنهاد پاسخ داده است، گفت: ما با این پیشنهاد برخورد مثبتی داریم؛ به نحوی که شامل آتش‌بس فراگیر و کامل و پایان بخشیدن به حمله به ملت ما باشد».

این جنبش با تأکید بر لزوم بازسازی و شکست محاصره غزه و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی، از نقش مصر و قطر و همه کشورهایی که در راستای توقف حملات به ملت فلسطین تلاش کردند، سپاسگزاری کرد.

حماس در پایان، ضمن قدردانی از مقاومت و ایستادگی اسطوره‌ای ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه، تصریح کرد: ما با همه گروههای ملی به دفاع از ملت خود ادامه خواهیم داد تا اشغالگری اسرائیل پایان یابد و حقوق مشروع و ملی آنها احقاق شود.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم خبر داد که حماس پاسخ خود را به توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه ارائه داده که شامل ملاحظاتی بوده اما در کل مثبت است.

بر اساس طرحی که ماه گذشته مسئولان آمریکایی، اسرائیلی، مصری و قطری در پاریس برای آتش‌بس در غزه مطرح کردند، قرار شده است ابتدا، جنگ به مدت شش هفته متوقف شود و در ازای آن، بخشی از اسرای فلسطینی و اسرائیلی به صورت متقابل آزاد شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید