خبر خوش برای بیماران قلبی/ توزیع این داروی حیاتی در داروخانه‌ها

کدخبر: ۶۲۷۰۲۲
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت از عرضه نخستین محموله تولید داخل وارفارین و توزیع ۱۸ میلیون عدد وارفارین وارداتی در داروخانه‌های کشور خبر داد.
خبر خوش برای بیماران قلبی/ توزیع این داروی حیاتی در داروخانه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پدرام پاک آیین روز چهارشنبه با اشاره به تولید داروی وارفارین در کشور گفت: توزیع داروی وارفارین اکنون وضعیتی پایدار دارد به طوری که هشت میلیون عدد وارفارین طی سه هفته اخیر در داروخانه ها توزیع شده و تا پایان سال ۱۰ میلیون عدد دیگر از این دارو توزیع خواهد شد.

وی با اعلام خبری خوش در حوزه دارو عنوان کرد: به زودی نخستین محصول تولید داخل وارفارین که حدود ۱۰ میلیون عدد است، وارد بازار می شود.

خبر مرتبط
مشکل دارو، کمبود بودجه است

جعفر طاهری گفت: روند کمبود داروهای موردنیاز ادامه دارد، موضوعی که از مشکلات زنجیره تامین دارو اعم از تولید و توزیع و عرضه حکایت دارد و رفع این چالش مستلزم حمایت دولت و مجلس است تا بتوان شرایط را مدیریت کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که تعداد قابل توجهی محموله های وارداتی از داروهای غیرتولید داخل برای توزیع در پایان سال وارد کشور می‌شود، گفت: تعداد ۵ میلیون سولفاسالازین تولید شده و در حال توزیع است.

حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو نیز از تولید داخلی داروی وارفارین که یک داروی ضدانعقاد خون است، تا پایان سال خبر داده و گفته است: وارفارین تنها دارویی است که برای بیماران قلبی، بیماران پیوندی و افرادی که آنژیوگرافی انجام داده‌اند، مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته داروهایی چون آکسابین و ریواروکسابان که اثر مشابهی چون وارفارین دارند، جایگزین آن شده اند و سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دادند، اظهار داشت: در چنین شرایطی و از آنجا که وارفارین در کشور تولید نمی شد، برای بسیاری از شرکت های دارویی هم واردات آن توجیه نداشت.

محمدی یادآور شد: کاهش مصرف این دارو در کشور سبب شد تا در ماه گذشته میلادی پنج میلیون قرص وارفارین از چرخه مصرف خارج شد؛ از سوی دیگر چون مصرف این دارو در کشور محدود است و بیماران برای یک بازه سه ماهه دارو را خریداری می کنند، بنا شد که به صورت مقطعی در چند بازه وارد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید