کارت جدید به مستطیل سبز می‌آید

کدخبر: ۶۲۷۲۸۳
اقتصادنیوز: در کارت جدید فوتبال، بازیکنانی که مرتکب خطای مشکوک شوند یا با تصمیمات داور مخالفت کنند به مدت 10 دقیقه از زمین اخراج خواهند شد.
کارت جدید به مستطیل سبز می‌آید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از طرفداری، قرار است کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بخشی از تست‌های داوری که روز جمعه اعلام خواهد شد، معرفی شود.

قانون‌گذاران هیئت بین‌المللی فوتبال (Ifab)، اولین کارت جدیدی را که از زمان ظهور کارت‌های زرد و قرمز در مسابقات جام جهانی 1970 در بالاترین سطح ورزش استفاده می‌شود، تایید و به امضا رسانده‌اند. این حرکت انقلابی توسط Ifab به عنوان بخشی از پروتکل‌های sin-bin اعلام می‌شود که در صورت انجام خطای مشکوک یا ابراز مخالفت نسبت به یک مقام آن مسابقه، بازیکنان به مدت 10 دقیقه از زمین اخراج خواهند شد.

gf00gqrbuaauciw

اتحادیه فوتبال ولز در نظر داشت در این فصل از کارت آبی در مسابقات با پروتکل سین-بین در مسابقات فوتبال پایه خود استفاده کند. البته مسئولان فوتبال ولز به جای رنگ آبی، رنگ نارنجی را انتخاب کرده بودند تا به وضوح از کارت زرد یا قرمز متمایز شود. اما در نهایت آنها نتوانستند مجوز استفاده از کارت نارنجی را بدست آورند.

دو کارت آبی، به منزله یک کارت قرمز است

پروتکل جدیدی که روز جمعه اعلام می‌شود، کارت جدید را محدود به خطاهایی می‌کند که همانطور که گفته شد خطاهای مشکوک از دید داور باشند یا بازیکن با داور مسابقه یا سایر مسئولین برقراری مسابقه مخالفت علنی کند. اگر بازیکنی در طول مسابقه، دو کارت آبی دریافت کند، به منزلۀ اخراج او از زمین بازی خواهد بود.

در صورتی که پروتکل‌ها نیاز به اصلاح بیشتری داشته باشند، رقابت‌های سطح بالا از آزمایش اولیه در بازی حرفه‌ای حذف می‌شوند، اما تست‌های بیشتر در زمینه مسابقات حرفه‌ای می‌تواند از تابستان شروع شود. این مسابقات می‌توانند شامل جام حذفی و جام حذفی زنان (اف‌ای کاپ) نیز شود و اتحادیه فوتبال انگلیس در نظر دارد برای آزمایش در مسابقات فصل آینده داوطلب شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید