معاون رئیسی: مجلس قوی می‌تواند برای پیشرفت کشور اثر بخش باشد

کدخبر: ۶۲۷۳۵۲
حسینی گفت: امروز در آستانه انتخابات موقعیت حساسی در کشور داریم و در کل دنیا ۶۶ کشور انتخابات دارند که این حضور ملت تفسیر می‌شود.
معاون رئیسی: مجلس قوی می‌تواند برای پیشرفت کشور اثر بخش باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر سید محمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: سالانه باید صدها هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شد که عقب ماندگی‌هایی در این حوزه وجود دارد و هم اکنون بالغ بر ۲ میلیون واحد مسکونی در حال ساخت است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: ایران از نظر ارتباط زمینی و ریلی ظرفیت‌های بسیاری دارد و در استان‌های مختلف کشور گسترش مسیرهای ریلی دنبال می‌شود.

حسینی گفت: امروز پروژه‌های بزرگی در کشور در حال انجام است که برخی از آنان همانند فاز ۱۱ پارس جنوبی موجب ایجاد درآمد برای کشور می‌شود.‌

وی افزود: بالغ بر ۷ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور داشتیم که حل مشکلات آنان در دستور کار قرار گرفت.

حسینی بیان کرد: نرخ بیکاری تا ۲ درصد کاهش یافته و این آمار در حال بهبود است و در برخی از استان‌ها بیکاری نیز به صفر رسیده است و واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند نیروی کار هستند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: برای پیشرفت کشور باید مجاهدت و کار شبانه روزی انجام داد و امروز ایران به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در طی این مدت ۲۵ سفر خارجی داشته که در این سفرها علاوه بر موضوعات سیاسی، مسائل اقتصادی نیز دنبال می‌شود و ایران در این مدت به عضویت گروه‌های مختلف درآمده است.

وی عنوان کرد: این دولت به دنبال حاشیه سازی و مسائل بیهوده نیست و تلاش می‌شود با مجاهدت، عقب ماندگی‌ها با روحیه مردمی حل شود و در این راستا مسؤولان باید در بین مردم و یار و غمخوار آنان باشند.

حسینی گفت: امروز در آستانه انتخابات موقعیت حساسی در کشور داریم و در کل دنیا ۶۶ کشور انتخابات دارند که این حضور ملت تفسیر می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انقلاب متعلق به ملت ایران است و باید همگان در عرصه مشارکت در انتخابات برای تشکیل مجلس کارآمد و قوی در میدان حضور یابند.

وی افزود: در طی این مدت کارهای بسیاری که سالیان سال بر روی زمین مانده بود و نیمه کاره رها شده بود تکمیل و اتمام شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید شاهد حضور گسترده مردم باشیم افزود: قم در این زمینه پیشگام و همواره تأثیرگذار بوده و این شهر به عنوان پایگاه جهانی شناخته می‌شود.

حسینی گفت: مجلس جایگاه اصلی در قانون اساسی دارد و بر خلاف برخی کشورها که مجلس جایگاه قویی ندارد در ایران اینگونه نیست و مجلس قوی می‌تواند برای پیشرفت کشور اثر بخش باشد.

وی ابراز کرد: در سالیان گذشته آمریکایی‌ها از گزینه‌های جنگ صحبت می‌کردند در حالی که امروز صحبتی از گزینه‌های روی میز نیست و حضور گسترده در عرصه انتخابات می‌تواند دشمن را ناامید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید