پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ مشخص شد/ سامسونگ رقابت را به اپل باخت+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۲۷۳۴۱
اقتصادنیوز: با وجود اینکه رقابت در بازار گوشی‌های موبایل این روزها به دو کمپانی اپل و سامسونگ خلاصه می‌شود، اما نکته جالب توجه اینجاست که در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ، سامسونگ نماینده‌ای در 10 محصول اول ندارد.
پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ مشخص شد/ سامسونگ رقابت را به اپل باخت+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در چهار دهه تلفن‌های همراه از چیزی شبیه آجر سنگین به دستگاه های مدرن و زیبا تبدیل شده‌اند. در سال 2021 جهان 7.1 میلیارد کاربر تلفن همراه داشت که تقریبا 90 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌داد. تلفن همراه اکنون یکی از فراگیرترین فناوری های بشری است. اما در فهرست پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی تاکنون هر دو نوع قدیمی و مدرن از موفقیت برخوردار بوده‌اند.

نوکیا 1100 در صدر فهرست پرفروش ترین گوشی های تاریخ قرار قرار دارد که فروش بیش از 250 میلیون دستگاه را در شش سال اول تولید به ثبت رساند. نوکیاهای ارزان قیمت در سال 2003 تا 2005 عرضه شدن برای مشتریان رو به رشد در کشورهای در حال توسعه ساخته شدند.

اما رده سوم این فهرست به کمپانی اپل اختصاص دارد که حضوری قدرتمند در عرصه تولید گوشی های هوشمند داشت و همین رویکرد هم باعث شده است تا در جمع پرفروش ترین گوشی های تاریخ، عنوان سوم را با اپل 6 از آن خود کند.

خبر مرتبط
اپل ویژن پرو به ایران رسید/ محصول جذاب اپل چند میلیون است؟ +عکس

گفتنی است این فروشگاه‌های اینترنتی این محصول را با قول تحویل سه‌روزه و البته گارانتی هفت‌روزه به خریداران عرضه می‌کنند.

نکته جالب توجه اما اینجاست که در سال 2009 فروش آیفون تنها 25 درصد به درآمد این شرکت کمک می کرد، موضوعی که باعث شد تا مدیران این کمپانی تصمیم به تغییر سیاست گذاری های این شرکت در تولید گوشی های تلفن همراه بگیرند؛ روندی که در سال 2023 به نتیجه رسید و گوشی های آیفون پیش از نیمی از درآمد 383 میلیارد دلاری اپل تامین کردند.

بدون شک بازار تلفن همراه این روزها در سیطره دو قدرت دنیای الکترونیک یعنی اپل و سامسونگ قرار دارد و بازیگردان های اصلی این معرکه این دو کمپانی هستند. اتفاقی که باعث شده تا همواره شاهد رقابتی جذاب میان آن ها و علاقه مندان شان باشیم. دو کمپانی که در حوزه تجاری رویکرد متفاوتی را دنبال می کنند و هر کدام متمرکز بر یک رویکرد مشخص در این صنعت پیش می روند.

به گزارش تجارت فردا، آمار فروش سامسونگ غول الکترونیکی کره ای ضعیف نیست و مدل های تجاری دو شرکت کاملا متفاوت است. اما دستگاه های پرچمدار آن ها به طور معمول در برابر یکدیگر قرار می گیرند و در این تقابل سامسونگ در دو محور عمر باتری و تعدد مدل ها، برنده گزینه های میان رده و پایین رده است و اپل در بهینه سازی و امنیت برنده می شود. اپل بر بازار گوشی های هوشمند آمریکا با سهمی در حدود 52 درصد در بازار حکمرانی می کند و سامسونگ با 22 درصد سهم بازار جهان در مقایسه با اپل در سطح جهانی برتری قرار دارد.

76

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید