کمبود ویتامین دی این تاثیر را روی زنان می گذارد

کدخبر: ۶۲۷۴۴۴
اقتصادنیوز : محققان دریافتند زنانی که روزانه ۲ هزار واحد ویتامین D مصرف می‌کردند، بهبود‌هایی در حافظه و یادگیری داشتند.
کمبود ویتامین دی این تاثیر را روی زنان می گذارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازاطلاعات ،مطالعه ای در دانشگاه راتگرز ایالت نیوجرسی آمریکا درباره چگونگی تاثیر ویتامین D بر عملکرد شناختی افراد مسن را روشن کرده است. ویتامین D که به دلیل نقش حیاتی آن در سلامت استخوان‌ها شناخته می شود، می تواند از طریق نور خورشید و مکمل‌ها به دست آید. همچنین اعتقاد بر این است که بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد.

مطالعه راتگرز به طور خاص تاثیر ویتامین D بر حافظه و زمان واکنش را در زنان دارای اضافه وزن و چاق بین 50 تا 70 سال بررسی کرد. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند.

گروه اول دوز توصیه شده روزانه 600 واحد (IU) ویتامین D را به مدت یک سال مصرف کردند. گروه دوم 2هزار واحد در روز و گروه سوم 4هزار واحد در روز مصرف می کردند.

محققان دریافتند زنانی که روزانه 2هزار واحد ویتامین D مصرف می کردند، بهبودهایی در حافظه و یادگیری داشتند. با این حال معلوم شد که میزان واکنش آنها به رویدادهای اطراف تفاوت دارد.

در گروه 2هزار واحد در روز، روندی به سمت زمان‌های واکنش کندتر وجود داشت و در گروه 4هزار واحد، زمان واکنش به طور قابل‌توجهی کندتر بود. این کاهش زمان واکنش مهم است زیرا ممکن است خطر بالا بردن عدم تعادل و افتادن هنگام راه رفتن و شکستن استخوان‌ها را به ویژه در افراد مسن افزایش دهد.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است خطر زوال عقل را کاهش دهد و برخی آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر زوال عقل کمک کنند.

این تحقیقات در مجله گرونتولوژی (Journals of Gerontology) دانشگاه نیوجرسی منتشر شده است. این تحقیق از این لحاظ مهم است که آخرین نمونه علمی تاثیر ویتامین D بر افراد مسن را نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید