واکنش شدید قطر به حمله اسرائیل به رفح/ درخواست مهم از شورای امنیت

کدخبر: ۶۲۷۵۸۱
اقتصادنیوز: وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به رفح واکنش نشان داد.
واکنش شدید قطر به حمله اسرائیل به رفح/ درخواست مهم از شورای امنیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه قطر بیان کرد: تهدیدهای اسرائیل در رابطه با یورش به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کنیم. ما نسبت به فاجعه بشری در رفح که به پناهگاه صدها هزار آواره مبدل شده است هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که با اقدام فوری مانع از حمله اشغالگران به رفح و ارتکاب نسل‌کشی و کشتار جمعی شود.

خبر مرتبط
هشدار مصر درباره حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: شرایط انسانی در نوار غزه، ویرانی و کشتار بیشتری را برنمی تابد و وضعیت در این منطقه کاملا بحرانی است.

این نهاد قطری در بیانیه خود اعلام کرد: ما به موجب قانون‌های بین‌المللی و قانون حقوق بشر بین‌الملل خواهان حمایت کامل از غیرنظامیان هستیم.

وزارت خارجه قطر در ادامه تاکید کرد: ما با اقداماتی که با هدف کوچاندن اجباری ملت فلسطین از نوار غزه به انجام می‌رسد مخالفت قطعی داریم.

پیش از نیز عربستان، عراق و اردن نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در مورد حمله به رفح واکنش نشان داده بودند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود در این باره اعلام کرد: نسبت به پیامدهای خطرناک یورش و حمله به شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار پناهنده غیرنظامی است که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی آنها را آواره کرد به شدت هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه اردن نیز درباره حمله نظامی اشغالگران به رفح که شمار زیادی از آوارگان فلسطینی در آن حضور دارند به شدت هشدار داد. در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است: تاکید می‌کنیم که شورای امنیت باید به مسؤولیت خود جهت ممانعت از وخامت اوضاع و برقراری فوری آتش بس عمل کند.

وزارت خارجه عراق نیز با صدور بیانیه‌ای نگرانی شدید این کشور را از اخبار منتشرشده درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح ابراز کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید