واکنش مسکو به سلب مالکیت از دارایی‌های روسیه/ به شدت پاسخ می‌دهیم

کدخبر: ۶۲۷۵۹۲
اقتصادنیوز: «ماریا زاخارووا» درباره استفاده احتمالی غرب از دارایی‌های مسدود شده این کشور گفت: روسیه به همه تلاش‌ها برای سلب مالکیت از ذخایر حاکمیتی خود به شدت پاسخ خواهد داد.
واکنش مسکو به سلب مالکیت از دارایی‌های روسیه/ به شدت پاسخ می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: به هر گونه اقدام غیردوستانه که به هر طریقی به تلاش‌های برای سلب مالکیت روسیه بر ذخایر حاکمیتی‌اش مرتبط باشد، پاسخ سختی خواهیم داد.

زاخارووا ادامه داد: [این] اقدامات واکنشی با هدف حمایت از حقوق و منافع مشروع ما [روسیه]، هم از نظر حقوقی و هم اخلاقی توجیه پذیر خواهد بود.

خبر مرتبط
ولادیمیر پوتین اولویت‌های روسیه را مشخص کرد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه گفت: اولویت‌های روسیه شامل توسعه همکاری با «اتحادیه کشورهای مستقل هم‌سود»، تقویت تعامل درون «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و قدرتمند کردن موضع روسیه در «سازمان پیمان امنیت جمعی» است.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد که اگر ذخایر روسیه در واقع به عنوان یک اوراق بهادار مورد استفاده قرار گیرد، افراد و صندوق‌هایی که تصمیم به خرید چنین قراردادی داشته باشند، اولین گزینه‌هایی خواهند بود که در معرض اقدامات متقابل روسیه قرار می‌گیرند.

وی افزود: دولت روسیه در حال حاضر گزینه‌های مختلفی درباره نحوه اثرگذاری قانونی و اقتصادی بر کسانی که می‌خواهند از «سرقت» دارایی‌های مسکو بهره‌مند شوند را بررسی می‌کند.

زاخارووا خاطرنشان کرد که مسکو هرگونه تلاش برای مصادره دارایی‌های روسیه را «دزدی» می‌داند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید