انهدام ۱۴ پهپاد روسیه با موشک‌های کروز اوکراین

کدخبر: ۶۲۷۸۴۴
اقتصادنیوز: نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که ۱۴ فروند از ۱۷ پهپاد متعلق به روسیه را با موشک کروز منهدم کرده است
انهدام ۱۴ پهپاد روسیه با موشک‌های کروز اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروی هوایی اوکراین با طرح این ادعا اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین ۱۴ فروند از ۱۷ پهپاد متعلق به روسیه را با موشک کروز منهدم کرده است.

نیروی هوایی اوکراین با طرح این ادعا در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که روسیه نیز موشک های دور برد اس-۳۰۰ خود را برای هدفگیری پرتاب کرده است. اما هنوز در مورد اهداف مورد اصابت قرار گرفته آماری ارائه نشده است.

اوله ساینهوبوف فرماندار منطقه خارکف در شمال شرق اوکراین نیز گفت: روسیه با موشک‌های اس-۳۰۰ در منطقه بلگورود هم مرز با اوکراین، به خارکف حمله کرده است.

خبر مرتبط
نیویورک تایمز: سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین پس از ماه مارس از کار خواهد افتاد

اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بر اساس ارزیابی مقامات آمریکایی، اوکراین با مهماتی که در حال حاضر در اختیار دارد فقط می‌تواند تا ماه آینده (مارس) سامانه‌های پدافند هوایی خود را فعال نگه دارد و در صورت نرسیدن مهمات، پدافند هوایی این کشور از کار خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد که این حمله تلفات جانی نداشته است، اما برخی ساختمان های غیرمسکونی در این آسیب دیده اند.

سرهی لیساک فرماندار منطقه دنیپروپترووسک اواخر دیروز یکشنبه گفت که روسیه با پهپادهای خود به شهر پاولوراد در این منطقه حمله کرده است. این حادثه نیز تلفات جانی نداشته، اما برق برخی از نقاط شهر قطع شده است.

روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر حملات هوایی علیه یکدیگر را دور از خط مقدم افزایش داده‌ و زیرساخت‌های مهم انرژی، نظامی و حمل‌ونقل را هدف قرار می دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید