واکنش کاخ سفید به عملیات نظامی اسرائیل در رفح

کدخبر: ۶۲۸۲۱۲
اقتصادنیوز: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گقت که تا زمانی که از امنیت غیرنظامیان در رفح اطمینان حاصل نشود، زمان برای عملیات نظامی اسرائیل در این منطقه مناسب نخواهد بود.
واکنش کاخ سفید به عملیات نظامی اسرائیل در رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی درباره تبادل زندانیان به اسارت گرفته شده توسط حماس گفت: گفت‌وگوها در قاهره درباره توافق آزادی زندانیان ادامه دارد و بایدن به آزاد کردن اسرای در غزه متعهد است.

خبر مرتبط
کاخ سفید آب پاکی را روی دست طالبان ریخت

اقتصادنیوز : سخنگوی کاخ سفید با توجه به افزایش مراودات بین‌المللی با دولت فعلی افغانستان اعلام کرد که هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای عادی‌سازی روابط با طالبان یا به رسمیت شناختن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما از تداوم مذاکرات در مصر خوشحالیم. این مذاکرات سازنده هستند و در مسیر درست پیش می‌روند. ما خواستار آزادی گروگان‌ها هستیم و برای حصول آتش‌بسی پایدار جهت آزادی آن‌ها تلاش می‌کنیم.

کربی در ادامه درخصوص عملیات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: ما نگرانی خود در رابطه با هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در عملیات نظامی در رفح را به اطلاع همتایان صهیونیستی رساندیم.

خبر مرتبط
ادعای جدید واشنگتن درباره عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل

اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد عربستان و اسرائیل درخصوص ادامه مذاکرات درباره عادی‌سازی روابط چراغ سبز نشان دادند.

وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور بایدن گفته که پیش از اطمینان حاصل کردن از امنیت غیرنظامیان زمان برای عملیات در رفح مناسب نخواهد بود. ما خواستار پیدا کردن روش‌هایی برای کاهش تلفات غیرنظامیان هستیم.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه گفت: اسرائیل گام‌هایی در راستای برقراری مسیرهای امن به غزه اتخاذ کرده اما این توجیهی برای کشتن غیرنظامیان نیست.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود از کنگره خواست تا بسته‌های کمکی جدیدی را برای رژیم صهیونیستی و اوکراین تصویب کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه از بمباران بخش‌هایی از شهر رفح در جنوب خبر داد که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی و مجروح‌شدن بیش از ۲۳۰ تن منجر شد.

حماس طی آتش‌بس یک هفته‌ای در اواخر نوامبر بیش از ۱۰۰ اسرائیلی را که در غزه در بند نگهداری می‌کرد، در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی شامل زن و کودک در زندان‌های اسرائیلی آزاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید