مزایده 4 بنای تاریخی/ کدام بناها مرمت می‌شوند؟

کدخبر: ۶۲۸۶۷۱
اقتصادنیوز: 4 بنا از ۲۲ بنای تاریخی که برای سرمایه‌گذاری مرمت، احیاء و بهره‌برداری به مزایده گذاشته شده بودند، سرمایه‌گذار پیدا کردند.
مزایده 4 بنای تاریخی/ کدام بناها مرمت می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ۲۲ بنایی که برای مرمت و احیاء به مزایده گذاشته شدند، در ۱۲ استان تهران، اصفهان، مازندران، گیلان، گلستان، یزد، زنجان، اردبیل، ایلام، سمنان، البرز و قزوین هستند، که شامل عمارت والی کهره در ایلام، حمام اوچ دکان در اردبیل، خانه منعمیان و خانه یدالهی در اصفهان، خانه فاطمی در نائین، خانه معظم‌الملک در چادگان اصفهان، کاروانسرای شاه عباسی کرج، کاروانسرای رباط سنگی امین‌آباد فیروزکوه، حمام سالار در سلطانیه زنجان، مجموعه حشمت‌الشکر در سرخه سمنان، خانه ابراهیمی و خانه میررحیمی و خانه صدیق و لطفی در دامغان، خانه سیدمحمود بهشتی و فلاح و خانه آرازی در قزوین، کاخ خوش ییلاق در آزادشهر گلستان، خانه فاطمی و خانه میرشهیدی در گرگان، خانه عضدی در گیلان، خانه قریشی و خانه شفاهی در آمل و کاروانسرای شمش در یزد است.

خبر مرتبط
یک تصویر عجیب؛ ببینید چه بر سر این بنای تاریخی آمده است

عکسی از یک بنای تاریخی را می بینید که بنری عجیب روی آن نصب شده است.

جلسه بازگشایی پاکت‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران برای شرکت در مزایده مرمت، احیاء و بهره‌برداری در مدت معین بناهای تاریخی، چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در عمارت مسعودیه برگزار شد و پس از بررسی اسناد و مدارک افراد حقیقی و حقوقی، سرمایه‌گذاران چهار بنای تاریخی «خانه آرازی قزوین»، «خانه صدیق و لطفی دامغان»، «خانه عضدی گیلان» و «کاروانسرای شمش یزد» مشخص شدند.

خبر مرتبط
۱۹ بنای تاریخی به مزایده گذاشته شد+ فهرست

۱۹ بنای تاریخی از سوی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با هدف بهره‌برداری به مزایده گذاشته شد.

صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که مزایده این بناها از سوی آن انجام شده است، اعلام کرد با مزایده این چهار بنای تاریخی، بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی در چهار استان کشور، جذب شد.

این صندوق همچنین اعلام کرده است اسناد این مزایده، شفاف، قانونی و از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا ستاد ایران، دریافت و بررسی شد.

برای بناهایی که به مزایده رفتند کاربری‌های مختلفی تعریف شده و قرار است پس از مرمت و احیاء، به مراکز فرهنگی – گردشگری، همچون موزه موسیقی، هتل‌ سنتی و مراکز اقامتی و پذیرایی تبدیل شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید