استقبال این 2 استان از شرکت‌های هرمی/178 نفر دستگیر شدند

کدخبر: ۶۲۹۰۰۴
اقتصادنیوز: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: استان تهران و سپس البرز بیشترین میزان فعالیت در شرکت‌های هرمی دارند.
استقبال این 2 استان از شرکت‌های هرمی/178 نفر دستگیر شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ عبداله چولکی اظهار داشت: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت های بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و دسیسه های هرمی، مرحله هفتم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس های تخصصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت ۶ روز در اواسط بهمن ماه سال جاری از در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد، افزود: با تلاش کارآگاهان این حوزه در این خصوص تعداد ۱۷۸ نفر دستگیر و تعداد ۱۰ شرکت بازاریابی شبکه های غیرمجاز و ۱۰ مکان دسیسه های هرمی پلمب شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری تصریح کرد: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان های غرب تهران، تهران بزرگ، البرز و خراسان رضوی است.

پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فعالیت شرکت های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیر مجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیافتند.

خبر مرتبط
مفقودی پسر 20 ساله در شرکت هرمی دهه هشتادی‌ها/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی پرونده مفقود شدن یک پسر ۲۰ ساله به سرنخ‌هایی رسید که به یک شرکت هرمی می‌رسید.

وی گفت: ضمناً شرکت های بازاریابی شبکه ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آدرس www.enamad.ir می باشند که هموطنان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

سرهنگ چولکی از هموطنان خواست از پرداختن به فعالیت هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید