اسرائیل علیه نتانیاهو شد/ بزرگترین تظاهرات علیه بی بی از آغاز عملیات طوفان القصی+ فیلم

کدخبر: ۶۲۹۰۷۸
اقتصادنیوز: بزرگترین تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با نتانیاهو در جریان است، این اعتراضات به گفته رسانه‌ها از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر گذشته بی‌سابقه بود.
اسرائیل علیه نتانیاهو شد/ بزرگترین تظاهرات علیه بی بی از آغاز عملیات طوفان القصی+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری اعلام کرد، شارون الونی کانیو، که جزو اسرای زن آزاد شده توسط حماس است، در سخنانی خطاب به نتانیاهو گفت: تو حق نداری حکم اعدام شوهرم را که در اسارت حماس است صادر کنی.

او در میدان هاویم تل‌آویو خطاب به حاضران گفت: من بعد از 52 روز اسارت به همراه دخترانم بازگشتم اما همسرم در داخل تونل‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

خبر مرتبط
دست واشنگتن برای حماس رو شد

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت واشنگتن می‌خواهد ما را با سخنان شیرین سرگرم کند و در مقابل به رژیم اشغالگر صهیونیستی سلاح دهد.

این سخنران سپس خطاب به نتانیاهو گفت: آخرین باری که همسرم و عشق زندگی ام را دیدم به من گفت که از ترس در حال جان دادن است، به من التماس کرد که هر کاری که می‌توانم برای نجاتش انجام بدهم، من به نتانیاهو التماس می‌کنم که وارد مذاکرات قاهره شود و حکم اعدام همسرم را (با کارشکنی هایش) صادر نکند.

وای نت پایگاه خبری آنلاین این رسانه عبری زبان هم در خبری اعلام کرد، هزاران نفر از صهیونیست‌ها در میدان حاتوویم تل‌آویو تجمع کرده و بعد از یک دقیقه سکوت شعارهایی بر علیه نتانیاهو و سیاست‌های سر دادند.

در این مراسم که در 134 مین روز از جنگ به یاد 134 اسیر (صهیونیست) در غزه برگزار شد و بزرگترین تجمع اعتراض آمیز بعد از 7 اکتبر است،  یکی از سخنرانان که خواهر یکی از اسرای حماس است، در جمع مردم گفت، این 134 نفر صرفا در گروگان نیستند بلکه کسانی هم هستند که کل اسرائیل را در گروگان خود گرفته‌اند.

او افزود: نتانیاهو نحوه ارسال و گرفتار کردن آنها را در غزه بلد بود اما اکنون حاضر نیست کسی را برای بازگردان آنها بفرستد.

در ادامه این خبر آمده است، صدها نفر از معترضین تلاش کردند تا به خیابان بگین که در مجاورت محل تجمع اعتراضی قرار دارد رفته و به ایجاد راهبندان بپردازند که با مقاومت پلیس در مقابل آنها مواجه شدند.

همچنین از شهر قیساریه هم خبر رسید، درگیری بین معترضین و نیروهای امنیتی منجر به بازداشت دست کم 4 معترض شد.

معترضین خواهان برکناری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس هستند، اما همزمان با برگزاری تظاهرات مخالفان، در تل‌آویو، نتانیاهو طی نطقی در قدس به این اعتراضات واکنش نشان داده و خطاب به خبرنگارانی که در این نشست شرکت کرده بودند گفت: ما امروز بین وحدت و چند دستگی قرار گرفته ایم، من شاهد بیلبوردهای بزرگی و عظیمی در ایالون و بقیه نقاط (فلسطین اشغالی) هستم، تبلیغاتی هم در اینترنت و تمامی سکوهای دیجیتال علیه خود هستم که میلیون دلار هزینه دارند، آیا شما از این مسایل مطلع  نیستید؟ چرا در مورد عاملان این تبلیغاتی تحقیق نمی‌کنید و مشخص نمی‌کنید، این هزینه‌های هنگفت از چه منابعی تامین می‌شوند؟

نتانیاهو در واکنش به درخواست برای استعفایش و برگزاری انتخابات زودرس هم گفت: انتخابات موعد مشخصی دارد و موعد آن چند سال کوتاه آینده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید