ادعای نتانیاهو درباره موضع اسرائیل نسبت به تشکیل دولت مستقل فلسطینی

کدخبر: ۶۲۹۲۹۸
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد: اسرائیل هرگز دیکته‌ جامعه جهانی برای تحمیل تشکیل کشور فلسطینی به صورت یکجانبه را نمی‌پذیرد.
ادعای نتانیاهو درباره موضع اسرائیل نسبت به تشکیل دولت مستقل فلسطینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتانیاهو مدعی شد: متعهد هستیم که یک پیروزی کامل را ایجاد کنیم و این به معنای آزادی اسرای اسرائیلی است.

خبر مرتبط
خشم نتانیاهو از اظهارات رئیس‌جمهور برزیل علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل نسبت به سخنان رئیس‌جمهور برزیل علیه اسرائیل واکنش نشان داد.

وی افزود: ما منتظر آزادی اسیران هستیم و این امر از طریق عملیات نظامی و مذاکرات جدی به دست می آید.

نتانیاهو پیشتر بارها مدعی نابودی جنبش مقاومت اسلامی شده ، بار دیگر ادعاکرد : طی عملیات نظامی اسرائیل در غزه، سه چهارم گردان‌های رزمی حماس را نابود کردیم.

خبر مرتبط
تشدید تنش در اسراییل/ رد برگزاری انتخابات زودهنگام توسط نتانیاهو/ اعتراصات سراسری ادامه دارد

اقتصادنیوز: نتانیاهو اعلام کرد که «آخرین چیزی که اکنون به آن نیاز داریم، انتخابات و پرداختن به انتخابات است، زیرا آن بلافاصله ما را از هم جدا خواهد کرد. ما اکنون به وحدت نیاز داریم.»

وی ادعا کرد: سربازان ما در تونل‌های غزه هستند و زیرساخت‌های قاتلان را نابود می‌کنند.

نتانیاهو بدون اشاره به شکاف گسترده در کابینه و شورای جنگ این رژیم و اختلاف میان اعضای آن، مدعی شد: اسرائیل برای دستیابی به یک پیروزی گسترده متحد شده است، مسأله‌ای که در گذشته وجود نداشته است.

وی همچنین در واکنش به سخنان رئیس جمهوری برزیل گفت که  داسیلوا اسرائیل را شیطانی جلوه داده و باید احساس شرمندگی کند.

رئیس‌جمهور برزیل جنگ اسرائیل در غزه را با «هولوکاست» مقایسه و اظهار کرد : آنچه در نوار غزه برای مردم فلسطین رخ می‌دهد، یک جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی است.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» روز یکشنبه در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم  و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید