برنامه غرب برای اوکراین مشخص شد/ تلاش برای جلوگیری از فروپاشی ارتش

کدخبر: ۶۲۹۴۱۱
اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی فاش کرد که برنامه غربی‌ها این است که فقط نگذارند ارتش اوکراین فرو بپاشد.
برنامه غرب برای اوکراین مشخص شد/ تلاش برای جلوگیری از فروپاشی ارتش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قانونگذاران دموکرات آمریکایی شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار دادند به دلیل نهایی نشدن کمک حدودا ۶۰ میلیارد دلاری درخواستی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای کی‌یف که اخیرا از سوی مجلس سنای کنگره آمریکا تصویب شد اما در مجلس نمایندگان آمریکا معطل مانده، سایه شکست و ناامیدی بر سر سربازان اوکراینی سنگینی می‌کند.

خبر مرتبط
خط و نشان ارمنستان برای مسکو/ درباره جنگ اوکراین با روسیه متحد نیستیم!

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که کشورش در مورد مسئله اوکراین، با روسیه متحد نیست.

به نوشته پالتیکو وخیم شدن وضعیت ارتش اوکراین در میدان جنگ و زیر سوال رفتن تعهد آمریکا به کمک به کی‌یف، نگرانی غالب بر کنفرانس امنیتی اخیر مونیخ بود.

این رسانه آمریکایی نوشت: «خیلی از مقام‌ها و سیاستمداران از فرصت این کنفرانس استفاده کرده تا اصرار کنند اوکراین بدون دریافت ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی جدید در انتظار تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا در جنگ شکست خواهد خورد اما آن‌ها همچنین اطمینان و تصوری از اینکه اوکراین با دریافت این کمک در جنگ چطور قرار است پیروزی کسب کند، نداشتند».

خبر مرتبط
سد مقاومت اوکراین فرو ریخت؛ روسیه جشن گرفت+ فیلم

اقتصادنیوز: روسیه پس از ماه‌ها بالاخره توانست به پیروزی مهمی در اوکراین دست پیدا کند: تصرف شهر آودیوکا در شرق اوکراین. این پیروزی نمادین، برای هر دو طرف اهمیتی ویژه دارد.

این کنفرانس در حالی برگزار شد که اطمینان به این که بایدن بتواند تحولی را برای اوکراین رقم بزند پایین آمده، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز رقابت مقدماتی جمهوریخواهان نیز در راستای تضعیف بسته کمک‌ها برای اوکراین عمل می‌کند.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: «آن‌طور که مصاحبه با هشت قانونگذار آمریکایی و پنج مقام خارجی مشخص کرد برنامه هم اکنون این است که فقط نگذارند ارتش اوکراین فرو بپاشد. خیلی از مقام‌ها از پاسخ دادن به سوال درباره اینکه پیروزی اوکراین قرار است چگونه به نظر برسد یا حتی کی اتفاق بیفتد، طفره رفتند.»

62926921

سربازان اوکراینی در نزدیکی آودیوکا

در ادامه این گزارش آمده است که «مارک وارنر» سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا ادعا کرد این بسته کمکی برای اوکراین «تغییر دهنده بازی» است اما درباره اینکه اوکراین با این کمک به پیروزی می‌رسد، سکوت کرد و خیلی ساده گفت «کمک آمریکا به اوکراین آخرین و بهترین امید کی‌یف است».

وارنر که یکی از ۴۴ قانونگذار آمریکایی حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ بود، گفت: «من اطلاعی از هیچ راه دیگری برای آنکه اوکراینی‌ها در کوتاه مدت تسلیحات و مهمات و ابزارهای مورد نیازشان را دریافت کنند ندارم، مگر اینکه کمک آمریکا به آن‌ها برسد.»

«جیسون کرو» نماینده دموکرات آمریکایی نیز در اظهاراتی مشابه گفت: «این بودجه مکمل را تصویب کنید. فقط همین جواب می‌دهد. بیایید ارتش پوتین را نابود کنیم. اوکراینی‌ها می‌دانند چطور این کار را کنند. بنابراین بیایید به آن‌ها برای انجام این کار کمک کنیم.»

پالتیکو تصریح کرد، قانونگذاران هر ۲ حزب اصلی در آمریکا تلاش کرده‌اند در کنفرانس امنیتی مونیخ به متحدان واشنگتن اطمینان دهند مجلس نمایندگان آمریکا نهایتا به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین چراغ سبز نشان خواهد داد و حتی برخی پیش‌بینی تصویب آن در ماه مارس را داشتند. آن‌ها تاکید کردند اکثریت نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از این لایحه به محض ورود آن به صحن مجلس نمایندگان حمایت می‌کنند اما «مایکی شریل» یک نماینده دموکرات درباره تلاش‌های ترامپ علیه این بسته کمکی اظهار نگرانی کرد.

او که عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکاست، در مصاحبه‌ای گفت: «به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق تلاش دارد حمایت ۲ حزبی از بودجه مکملی که در سنا تصویب شد را از مسیر منحرف کند.»

62926919

دیدار قانونگذاران آمریکایی با زلنسکی در مونیخ

پالتیکو با اشاره به ارزیابی «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در روز شنبه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه هیچ به اصطلاح «طرح ب» یا جایگزین برای شکست خوردن بسته کمک‌ها برای اوکراین در کنگره آمریکا وجود ندارد، نوشت: «به نظر می‌رسد اطمینان (متحدان غربی) به توانایی اوکراین برای رقم زدن دستاورد و همچنین به بایدن به پایین‌ترین حد در ۲ سال اخیر رسیده است.

یک مقام ائتلاف ناتو که نامش را فاش نکرد، گفت: «آمریکا صرفا می‌خواهد از یک سری متحد خوشحال که دارند با هم همکاری می‌کنند عکس‌برداری کند، اما بدون حمایت واقعی آمریکا و بدون رهبری آن وضعیت قرار است خیلی سخت شود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید