تداوم درگیری‌ شدید مبارزان فلسطینی با ارتش اسرائیل/ چند نفر بازداشت شدند؟

کدخبر: ۶۲۹۴۶۱
اقتصادنیوز: منابع خبری اطلاع دادند که درگیری مبارزان فلسطینی با اسرائیل در کرانه باختری ادامه دارد و آمار بازداشت‌ شهروندان فلسطینی در این منطقه افزایش یافته است.
تداوم درگیری‌ شدید مبارزان فلسطینی با ارتش اسرائیل/ چند نفر بازداشت شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح امروز دوشنبه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه‌باختری یورش بردند و رزمندگان ما با آن‌ها درگیر شده و با سلاح خودکار و بمب‌ با آن‌ها مقابله کردند.

خبر مرتبط
فشار ماکرون بر نتانیاهو درباره عملیات نظامی در غزه

اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه گفت: من بر نخست وزیر اسرائیل درباره عملیات نظامی در غزه فشار می‌آورم.

از سوی دیگر، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی شب گذشته و بامداد امروز ۲۵ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۷ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.

خبر مرتبط
تحرکات جدید آمریکا درباره جنگ غزه/ مشاور بایدن به قاهره رفت

اقتصادنیوز: یک رسانه عبری‌زبان خبر داد که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا با هدف رایزنی درخصوص جنگ غزه و مذاکرات درخصوص اسرای اسرائیل به مصر می‌رود.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بر اساس داده‌های ارتش رژیم اسراییل، عملیات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ افزایش۳۵۰درصدی نسبت به سال۲۰۲۲ داشته است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی ۶۰۸ عملیات تیراندازی، زیرگیری با خودرو، حمله با سلاح سرد و حمله با بمب در کرانه باختری رخ داد، در حالی که در سال ۲۰۲۲، تنها ۱۷۰ عملیات انجام شد.

در این گزارش آمده که بیشتر عملیات ها در کرانه باختری، تیراندازی بوده تا جایی که بالاترین آمار از زمان انتفاضه دوم است.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون دهها هزار شهید بر جای گذاشته است، کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیستها است.

جنگ در نوار غزه همچنین باعث یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها شد که در پی آن، نمایندگان رژیم اسرائیل را به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری کشاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید