سفر قریب‌الوقوع مقام ارشد آمریکا به خاورمیانه/ ماجرای دیدارها در قاهره و تل‌آویو چیست؟

کدخبر: ۶۲۹۶۴۳
اقتصادنیوز: مشاور ارشد بایدن در امور غرب آسیا چهارشنبه به مصر و سپس به اراضی اشغالی خواهد رفت تا در خصوص حمله صهیونیست‌ها به رفح گفت‌وگو کند.
سفر قریب‌الوقوع مقام ارشد آمریکا به خاورمیانه/ ماجرای دیدارها در قاهره و تل‌آویو چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، این هفته به مصر و اراضی اشغالی سفر خواهد کرد تا درباره حملات احتمالی به رفح گفتگو کند. 

این وب سایت آمریکایی اعلام کرد که مک گورک قرار است فردا چهارشنبه با عباس کامل، مدیر سرویس اطلاعات مصر و دیگر مقامات مصری دیدار کند. انتظار می‌رود مک گورک پس از آن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ و دیگر مقامات صهیونیست دیدار کند.

خبر مرتبط
«برت مک گورک» با حیدر العبادی دیدار و گفتگو کرد

فرستاده رئیس جمهوری آمریکا امروز با نخست وزیر عراق دیدار کرد و مسأله مربوط به بازسازی عراق و جذب سرمایه گذاری آمریکایی در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گفته منابع آمریکایی و صهیونیستی، مذاکرات با مصر و تل‌آویو بر عملیات احتمالی در رفح و مذاکرات تبادل اسرا متمرکز است. مقامات صهیونیستی ادعا می‌کنند که برای انهدام چهار گردان حماس باید عملیات زمینی در رفح را ادامه دهند، اما تاکید کردند که بدون هماهنگی با آمریکا و مصر این کار را انجام نخواهند داد.

شنبه گذشته، نتانیاهو ادعا کرد که طرح صهیونیست‌ها برای حمله به رفح که بیش از یک میلیون آواره در آن پناه گرفتند، شامل تخلیه غیرنظامیان فلسطینی به مناطق شمال رفح و جنوب غزه است، اما مقامات آمریکایی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های برق، بهداشت و آب کافی در این مناطق در امکان اجرای آن تردید دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید