اقدام جالب دولت امارات درباره 5 متهم هندی/ قفل زندان شکست

کدخبر: ۶۲۹۹۹۶
اقتصادنیوز: پنج تبعه هندی که بیش از ۱۸ سال به جرم قتل در دوبی زندانی بودند، با رضایت خانواده مقتول و بخشش دولت امارات آزاد شدند.
اقدام جالب دولت امارات درباره 5 متهم هندی/ قفل زندان شکست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پنج مرد اهل ایالت «تلانگانا»ی هند که به مدت ۱۸ سال در دوبی زندانی بودند، سرانجام نزد خانواده های خود بازگشتند.

در سال ۲۰۰۵، این افراد به نام‌های «شیواراتری مالش»، «شیواراتری راوی»، «گولم نامپلی»، «دوندگولا لاکشمن» و «شیواراتری هانمانتو»، همه ساکنان منطقه «راجانا سیرسیلا» در تلانگانا، در دبی مشغول به کار بودند که به قتل یک تبعه نپالی متهم شدند.

مقتول قبلا به عنوان نگهبان در یکی از از ساختمان های که این افراد در آن کار می کردند، مشغول بود.

در نهایت، کارگران هندی به جرم قتل به ۲۵ سال زندان محکوم شدند.

در سال ۲۰۱۱، «کالواکونتلا تاراکا راما رائو» عضو مجلس ایالتی تلانگانا از نپال دیدار و با خانواده قربانی ملاقات کرد و غرامت مالی ۱۵ میلیون روپیه را به آنها تقدیم کرد.

اما مشکل زبانی در دوبی وضعیت حقوقی پنج هندی را پیچیده کرد و به رغم درخواست‌ها و تلاش‌ها، آنها با حکم سختی از سوی دادگاه دبی مواجه شدند. دادخواست عفو اولیه آنها توسط دادگاه دوبی رد و مدت حبس آنها طولانی شد.

نقطه عطف و گشایش اما اصلاح قوانین دوبی بود که فرصتی را برای آزادی آنها باز کرد؛ در سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور ۱۴۰۲)، راما رائو این عضو مجلس ایالتی تلانگانا با کمک وزارت امور خارجه درخواست عفو برای شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دوبی ارسال کرد.

در نهایت، درخواست بخشش این پنج مرد مورد تایید قرار گرفت و هفته ها مذاکره به آزادی آنها از زندان ختم شد.

این افراد امروز (چهارشنبه) به هند رسیدند و با اعضای خانواده خود ملاقات کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید