فعالیت این دانشگاه تهرانی وجاهت قانونی ندارد

کدخبر: ۶۳۰۵۰۶
اقتصادنیوز: دانشگاه بین‌المللی زاگرس که ادعای آموزش در رشته‌های علوم پزشکی دارد، فاقد هر گونه مجوز قانونی از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
فعالیت این دانشگاه تهرانی وجاهت قانونی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز، از هفته گذشته تاکنون، مجوز یک دانشگاه شهریه پرداز بین المللی تحت عنوان زاگرس  جنجال برانگیز شده است. این دانشگاه که ادعای دریافت تاییدیه از نهادهای ذی صلاح از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، با دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان رشته های علوم پزشکی اقدام به جذب آنها کرده است. 

در همین زمینه، غلامرضا سلیمی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرگزاری فارس گفته بود: این ادعا از اساس کذب بوده و شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزی برای مؤسسه آموزش عالی به نام دانشگاه بین‌المللی زاگرس صادر نکرده است.

خبر مرتبط
تعطیلی یک دانشگاه جعلی/ نیروی انتظامی وارد عمل شد

اقتصادنیوز: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ممنوعیت فعالیت یک دانشگاه علوم‌پزشکی جعلی خبر داد.

وی افزود: بر اساس استعلام صورت گرفته، هیچ‌گونه مجوز مبنی بر اعطای مجوز با نام دانشگاه بین‌المللی زاگرس از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای مؤسسه مذکور صادر نشده است.

سلیمی تأکید کرد: مجوز موسسات و مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت با رعایت الزامات و شرایط تخصصی این حوزه صادر می‌شود که اسامی مراکز دارای مجوز نیز در سایت این وزارتخانه‌ها در دسترس همگان است و شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز در برخی موارد خاص مصوبه داشته است که مصوبات شورا نیز در سایت شورا در دسترس همگان است.

ورود نیروی انتظامی به ماجرای دانشگاه خبرساز

به گزارش اقتصادنیوز، در همین زمینه، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز شنبه در واکنش به فعالیت این دانشگاه غیرقانونی، تاکید کرد: در سفر به استان هرمزگان باخبر شدیم که چنین دانشگاهی شکل گرفته است و پول می‌گیرد تا دانشجوی پزشکی تربیت کند.

به گفته وی، عنوان شده بود که این دانشگاه مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد. در پیگیری‌ها مشخص شد که فردی غیرقانونی این "به ظاهر دانشگاه" را تأسیس کرده است و با هماهنگی وزارت علوم و بهداشت مشخص شد که مجوز این وزارتخانه را ندارد، در نهایت با هماهنگی با نیروی انتظامی جلوی فعالیتش گرفته شد.

به گزارش اقتصادنیوز، این دانشگاه در حالی از سوی مراجع ذیربط غیرقانونی اعلام شده است که همچنان تارنمای اطلاع رسانی خود را به روز رسانی می کند و با یک جستجوی ساده در گوگل می توان به سایت این دانشگاه دسترسی یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید