مردم این استان برای کولاک‌برف آماده باشند

کدخبر: ۶۳۰۶۰۸
هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی، نسبت به آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به علت کاهش دید، بارش و کولاک برف و یخبندان و فزایش مصرف حامل های انرژی به علت کاهش محسوس دما در مازندران هشدار داد.
مردم این استان برای کولاک‌برف آماده باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن سیلاب و کولاک برف و یخبندان در مناطق مختلف مازندران هشدار داد.

هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را طی امروز و فردا اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبتا شدید و در دامنه ها و ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز مه آلود با بارش برف و کولاک همراه باشد.


در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی بارش‌ها به‌صورت برف است.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را در مناطق مختلف مازندران اعلام و پیش بینی کرد که با توجه به کاهش محسوس دما در طی امروز و فردا، بارش برف به مناطق با ارتفاع بالاتر از ۴۰۰ متر نیز کشیده می شود.
هواشناسی در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و خودداری از صعود به ارتفاعات در طی این مدت، در هنگام عبور از حاشیه مسیل‌ها و محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.
هواشناسی همچنین بر لزوم آمادگی بیش از پیش عوامل راهداری و نیروهای پلیس راه برای کمک و امدادرسانی در صورت لزوم تاکید کرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها ابری همراه با کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد میان‌بند و ارتفاعات نیز بری و مه‌ آلود همراه با کاهش محسوس دما، بارش برف و وزش باد پیش بینی شده است. 

در روز دوشنبه آسمان مازندران در نیمه غربی ابری و سرد گاهی با بارندگی، در دامنه‌ها و ارتفاعات مه آلود گاهی با بارش برف و از شب با کاهش ناپایداری و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و از شب با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.
وضعیت آب و هوای مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و از شامگاه سه‌شنبه و روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران از شامگاه چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز ابری با بارندگی و در میان‌بند و ارتفاعات مه‌ آلود با بارش برف، کاهش دما و وزش باد و از اواخر شب با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید