هشدار جدید سازمان ملل درباره اسرائیل

کدخبر: ۶۳۰۷۹۵
اقتصادنیوز: گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: می‌دانیم که اسرائیل تدابیر پیشگیرانه مورد نظر دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نخواهد کرد.
هشدار جدید سازمان ملل درباره اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مارگارت ساترتوایت» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه استقلال قضات و وکلا گفت: می‌دانیم که اسرائیل تدابیر پیشگیرانه مورد نظر دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نخواهد کرد.

خبر مرتبط
سازمان ملل هشدار داد/ قحطی در کمین غزه

اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد که نیم میلیون نفر از ساکنان غزه با قحطی فاصله چندانی ندارند.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه ششم بهمن صادر شد و این حکم، رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

ساتراتویت گفت: در یک ماه گذشته شاهد آن بودیم که اسرائیل به بمباران غزه ادامه داده است.

خبر مرتبط
نگرانی سازمان ملل از جنایات اسرائیل در غزه/ این حجم از کشتار بی سابقه است!

اقتصادنیوز :معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اوضاع بحرانی غزه تاکید کرد که این اوضاع بی‌سابقه بوده و حملات هفتم اکتبر آنچه برای مردم غزه رخ می‌دهد را توجیه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: باید برای محدود کردن صادرات سلاح از کشورهای غربی به اسرائیل تلاش کنیم.

گزارش ویژه سازمان ملل متحد درباره حق بهداشت نیز به نوبه خود گفت: نسبت به اوضاع «رفح» بسیار نگران هستیم و تجاوز اسرائیل به سیستم بهداشت و درمان غزه، عمدی است.

«تلالنگ موفوکنگ» تصریح کرد: بدون توقف فوری جنگ، توانایی انجام هیچ کاری نداریم و آنچه پس از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری شاهد آن هستیم، تجاوز و بمباران بیشتراست.

وی افزود: آنچه اسرائیل انجام می دهد، بخشی از یک تاریخ طولانی در فرار از مجازات است.

موفوکنگ کفت: اسرائیل در این جنگ از گرسنه نگه داشتن به عنوان سلاح استفاده می کند و ما نسبت به وقوع یک فاجعه براثر شیوع بیمارهای ناشی از فاسد شدن اجساد نگران هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید