ثبت نام 70 هزار نفر برای حج

کدخبر: ۶۳۱۳۷۲
اقتصادنیوز: معاون سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۷۰ هزار نفر در کاروان‌های حج تمتع ثبت نام کرده اند.
ثبت نام 70 هزار نفر برای حج

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، غلامرضا رضایی در شورای برنامه‌ریری بعثه و حج گفت: از حدود ۷۰ هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، بیش از ۲۲۰۰ نفر افرادی هستند که سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده بودند، ولی به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱، نتوانستند اعزام شوند.  

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر کاروان خود را انتخاب کرده‌اند و این روند از روز یکشنبه گذشته (۶ اسفند) آغاز شده است و تا یکشنبه آینده ادامه دارد.   

در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج همچنین اعلام شد: در پایان مدت انتخاب کاروان‌ها، امکان ثبت‌نام از دارندگان قبوض اولویت‌دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد تا باقی‌مانده زائران بر اساس اولویت‌های اعلام‌شده و ظرفیت استان‌ها نام‌نویسی کنند و سهمیه اعلام‌شده برای حج ۱۴۰۳ تکمیل شود.  

سازمان حج و زیارت علاوه‌بر زائرانی که در سال ۱۳۹۹ برای حج ثبت‌نام کرده‌اند، اما به دلیل محدودیت کرونا نتوانستند در آن سال و سال‌های بعدی اعزام شوند، دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه ۱۳۸۶ را برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ فراخوانده بود.

خبر مرتبط
هزینه ثبت نام حج تمتع 1401 + تاریخ اعزام نخستین کاروان

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: اولین اعزام کاروان حج 23 خرداد و اخرین پرواز از عربستان به ایران 7 مرداد خواهد بود.

هزینه ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ از ۱۶۲ میلیون تا ۱۸۸ میلیون تومان اعلام شده است. متقاضیان این سفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام، ۱۴۰ میلیون تومان این پول را پرداخت کرده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، مجموع سهمیه حجاج و عوامل حج ایران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۸۷ هزار و ۵۵۹ نفر تعیین شده است که از این تعداد ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر زائر خواهند بود. مجموع این افراد در قالب ۶١۴ کاروان از اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ به عربستان اعزام می‌شوند.

خبر مرتبط
فردا آخرین مهلت ثبت نام حج

دفتر حج و زیارت تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ فردا (دوشنبه) ٢٢ خردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام در کاروان‌های حج ٩٦ و همچنین تکمیل فهرست انتظار از سوی ودیعه گذاران سال ٨٦ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید