در پاکستان

سیل در این شهر فاجعه آفرید

کدخبر: ۶۳۱۵۶۸
اقتصادنیوز: تداوم بارندگی‌های شدید در شهر بندری «گوادر» واقع در ایالت بلوچستان پاکستان و ویرانگری‌های ناشی از سیل باعث شد تا دولت ایالتی وضعیت این شهر را «فاجعه بار» اعلام کند.
سیل در این شهر فاجعه آفرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی دولت ایالت بلوچستان پاکستان، سر وزیر ایالت بلوچستان با ابراز تاسف از خسارت‌های شدید مادی و معنوی در شهر گوادر درپی بارندگی‌های شدید وضعیت این شهر را فاجعه بار اعلام کرد.

وی گفت که با توجه به هشدارهای جدید سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارندگی‌های تا روزهای آینده، تمامی تیم‌های امدادی به شهر گوادر اعزام شدند و عملیات انتقال مردم به مناطق امن ادامه دارد.

در همین حال نیروهای امداد و نجات از ارتش و نیروی دریایی پاکستان نیز با حضور در بخش‌های مختلف شهر در تلاش برای کنترل آبگرفتگی‌ها، شناسایی آسیب دیدگان و تامین کمک‌های فوری هستند.

خبر مرتبط
یک شبکه قاچاق انسان از پاکستان به ایران متلاشی شد

اقتصادنیوز: پاکستان اعلام کرد که این کشور با همکاری جمهوری اسلامی ایران موفق به سرکوب یک باند قاچاق انسان، بازداشت چهار پاکستانی و نجات دو تبعه ربوده شده این کشور به کمک نیروهای امنیتی ایران شده است.

تداوم بارندگی‌های شدید در مناطق مختلف ایالت بلوچستان که از روز سه‌شنبه آغاز شده، زندگی مردم را فلج کرده است.

شبکه‌های خبری پاکستان گزارش دادند: بر اثر بارش شدید باران در شهر بندری گوادر، بخش زیادی از راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی، مزارع، باغات و قسمت‌های مختلف این شهر زیر آب رفته است.

خبر مرتبط
بارندگی و سیل در بلوچستان پاکستان/ این شهر بندری زیر آب رفت!

بر اثر بارش شدید باران در شهر بندری گوادر پاکستان، بخش زیادی از راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی، مزارع و قسمت‌های مختلف این شهر زیر آب رفت.

باران‌های شدید منجر به طغیان رودخانه‌ها، بالاآمدن آب در کانال‌های آبرسانی و شبکه فاضلاب شده و تعدادی زیادی از منازل مسکونی و مغازه‌های مردم در بندر گوادر و دیگر مناطق مختلف ایالت بلوچستان نیز زیر آب رفته است.

سازمان مدیریت بحران در ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد که علاوه بر شهر گوادر دیگر مناطق مختلف این ایالت تا ساعات و روزهای آینده شاهد بارش‌های بیشتری خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پیامی‌به همتای پاکستانی خود، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان این کشور، آمادگی ایران را برای کمک به سیل زدگان اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید