پوتین در اوکراین موفق می‌شود؟/پیامد شکست اوکراین برای کشورهای بالتیک

کدخبر: ۶۳۱۶۴۸
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا گفت: تصویب کمک‌های بیشتر به کی‌یف برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در اوکراین مهم است.
پوتین در اوکراین موفق می‌شود؟/پیامد شکست اوکراین برای کشورهای بالتیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گفته‌های ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است.

اگرچه این جلسه استماع در ابتدا درباره بستری شدن آستین در بیمارستان در اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، اما اعضای کنگره سوالات دیگری را درباره مقدار و میزان کمک‌های نظامی آمریکا که مورد نیاز اوکراین است از وی پرسیدند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد که تصویب کمک‌های بیشتر به کی‌یف برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در اوکراین مهم است.

خبر مرتبط
جهان به عصر جنگ سرد بازگشته است؟/ دست بالای تزار در بن‌بست اوکراین!

اقتصادنیوز: در حالی که جنگ روسیه در اوکراین وارد سومین سال خود شد، بن بست ظاهری در میدان نبرد، تغییرات تعیین کننده را می پوشاند. جبهه اصلی جنگ اکنون سیاسی است و ولادیمیر پوتین شرط بسته که اختلافات و تردیدها در غرب، پیروزی که او نتوانسته در میدان به دست آورد، از آن خود کند.

وی همچنین گفت: تصویب این کمک‌ها از آن جهت مهم است که جلوی یک کشور را برای ترسیم مرزهای همسایه‌اش و کنترل غیرقانونی قلمروی حاکمیتی آن کشور می‌گیرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفت: می‌دانیم که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین موفق باشد، متوقف نخواهد شد. او به اقدامات تهاجمی‌تر در منطقه ادامه خواهد داد و دیگر رهبران در سراسر جهان و دیگر مستبدان در سراسر جهان به این موضوع نگاه خواهند کرد و از این واقعیت که این اتفاق افتاد و ما در حمایت از یک دموکراسی شکست خوردیم، تشویق خواهند شد.

آستین همچنین توضیح داد که اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد، کشورهای حوزه بالتیک نیز شاید مورد تهدید قرار بگیرند.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: اگر شما یک کشور بالتیک هستید، واقعا نگران هستید که آیا بعدی هستید یا خیر. آنها پوتین را می‌شناسند. آنها می‌دانند که او چه توانایی‌هایی دارد. صادقانه بگویم، اگر اوکراین سقوط کند، من واقعا معتقدم که ناتو با روسیه درگیر خواهد شد.

در این میان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک نشست خبری اخیرا گفته بود، کی‌یف به آمریکا به ویژه کنگره این کشور اطلاع داده که به تایید بسته کمک چند میلیارد دلاری در ظرف یک ماه نیاز دارد.

البته قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا مایلند به جای کمک به اوکراین مساله اجتناب از تعطیلی دولت فدرال را مورد بحث قرار دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید