واکنش لبنان به قتل‌عام در خیابان الرشید/درخواست برای مجازات اسرائیل

کدخبر: ۶۳۱۶۹۱
اقتصادنیوز: وزارت خارجه لبنان خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی برای تعیین مسئولیت‌ها و جلوگیری از فرار عامل جنایت شنیع دیروز علیه مردم فلسطین در خیابان الرشید غزه از محاکمه و مجازات شد.
واکنش لبنان به قتل‌عام در خیابان الرشید/درخواست برای مجازات اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت خارجه لبنان امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت شنیع دیروز اشغالگران در قتل عام بیش از صد فلسطینی در خیابان الرشید غزه که منتظر کمک‌های انسانی بودند ضمن محکوم کردن این جنایت فجیع اعلام کرد: این کشتاری که رژیم اشغالگر انجام داد در چارچوب سیاست گرسنگی دادن به مردم فلسطین و نسل‌کشی آنهاست تا این مردم را به ناامیدی بکشاند.

وزارت خارجه لبنان تاکید کرد که این جنایت رژیم صهیونیستی به مثابه ریختن هیزم روی آتش بوده و شانس رسیدن به صلح عادلانه و جامع را تضعیف می‌کند.

خبر مرتبط
پهپاد اسرائیلی سرنگون شد/بیانیه مقاومت لبنان

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از سرنگونی پهپاد اسرائیلی خبر داد.

این وزارتخانه در ادامه خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی برای تعیین مسئولیت‌ها و جلوگیری از فرار عامل جنایت شنیع دیروز علیه مردم فلسطین در خیابان الرشید غزه از محاکمه و مجازات شد.

وزارت خارجه لبنان تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید معیارهای یکپارچه و واحد برای توقف نقض حقوق بشر در غزه اتخاذ کند، به طوری که باید مواضع بین‌المللی قاطع برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت تبعیت از قوانین بین‌المللی، اجازه برای ورود فوری و بدون قید و شرط کمک‌های انسانی به غزه و برقراری آتش‌بس برای پایان این جنگ بیهوده‌ای که نتیجه‌ای جز ویرانی و کشتار ندارد، اتخاذ شود.

دیروز پنجشنبه ارتش رژیم اشغالگر در جنایتی وحشیانه فلسطینی‌هایی را که در خیابان الرشید در غرب شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های انسانی بودند هدف قرار داده و بیش از صد تن از آنها راه به شهادت رساند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر از قبل اطلاع داشت که فلسطینی‌ها برای دریافت کمک به خیابان الرشید می‌روند و عامدانه آنها را قتل عام کرد. ما دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی و رژیم اشغالگر را مسئول این جنایت فجیع می‌دانیم.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه در ادامه از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست برای توقف جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کنند.

رسانه‌های فلسطین از افزایش شمار شهدای حمله نظامیان رژیم اسرائیل به فلسطینیان تجمع کننده برای دریافت کمک‌های انسانی در خیابان الرشید خبر دادند که بنا به آخرین آمار 112 نفر در این حمله شهید و بیش از 700 تن زخمی شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید