اعلام جزئیات مصوبه جدید «تک ماده» در دوره متوسطه

کدخبر: ۶۳۱۷۹۳
عضو شورای عالی آموزش و پرورش جزئیات مصوبه جدید بهره‌مندی دانش‌آموزان از «تک ماده» برای چهار درس «نهایی» را اعلام کرد.
اعلام جزئیات مصوبه جدید «تک ماده» در دوره متوسطه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی در خصوص مصوبه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش برای موافقت با «حذف شرط دو عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیر نهایی از آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظری» اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای چهار عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند از «تبصره»، استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آیین نامه آموزشی گذشته، در صورتی که دانش‌آموزی دو عنوان درس «نهایی» و دو درس «غیرنهایی» را نمره زیر ۱۰ و بالای ۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای ۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره، فارغ‌التحصیل شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا ۲ عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ بدین ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

بنابر اظهارات کاظمی، این مصوبه جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود و دانش‌آموزان، در امتحانات خرداد ماه از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این بند صرفا برای فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان است افزود: بنابراین پایه دوازدهمی‌ها و دانش آموزان دوره دوم متوسطه بزرگسالان، از راه دور و داوطلب آزاد، می‌توانند از سال تحصیلی فعلی از این تبصره استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با درخواست معاونت آموزش متوسطه مبنی بر حذف شرط دوعنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی از مفاد تبصره۱ ماده ۸۲ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و تبصره۱ماده۶۶ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور، موافقت کرد.

باید افزود که مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت دو هفته نظر مخالفی ارائه و مطرح نشود، به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجراء ابلاغ می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید