رسوایی جدید برای آلمان/جزئیات فایل صوتی لو رفته افسران ژرمن

کدخبر: ۶۳۱۹۵۲
اقتصادنیوز: معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، جزئیات فایل صوتی لو رفته از ژنرال‌های آلمانی را یک رسوایی دانست.
رسوایی جدید برای آلمان/جزئیات فایل صوتی لو رفته افسران ژرمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیمیتری پولیانسکی امروز شنبه در پستی در X اعلام کرد که طرح چگونگی بمباران پل کریمه که گفته می‌شود توسط افسران عالی رتبه ارتش آلمان مورد بحث قرار گرفته است، یک رسوایی کامل برای آلمان است. 

رونوشت یک فایل صوتی لو رفته به تاریخ ۱۹ فوریه، که روز جمعه توسط مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه‌ای Rossiya Segodnya و کانال تلویزیونی RT در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ظاهراً مکالمه ۴۰ دقیقه‌ای بین چهار نفر را فاش کرد. در این فایل صوتی مقامات آلمانی در بوندسوهر - مقر نیرو‌های مسلح آلمان- در مورد احتمال هدف قرار دادن پل کریمه با موشک‌های تاروس از یک جت جنگنده داسو رافال بحث کردند. 

خبر مرتبط
مسکو: حمله قایق انتحاری اوکراین به پل کریمه را خنثی کردیم

وزارت دفاع روسیه جمعه شب از انهدام موفق پیش دستانه یک قایق انتحاری بدون سرنشین اوکراینی در جریان اجرای عملیات تروریستی ضد پل کریمه در دریای سیاه خبر داد.

پولیانسکی با توصیف آلمان به عنوان «فریبکار، پست، تهاجمی، بدخواه و روسوفوبیک» به این فایل لو رفته واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد: این دیگر کشوری نیست که ما در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ با آن معاهدات دوستانه امضا کردیم.

در همین حال، برلین به افشای مکالمه میان ژنرال‌های آلمانی که درباره کمک به اوکراین برای حمله به روسیه صحبت کرده‌اند، واکنش نشان داد و اعلام کرد درباره چگونگی لو رفتن این مکالمه تحقیقاتی به راه انداخته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید