زایمان زن بابلی در برف با تلفن

کدخبر: ۶۳۲۰۳۱
اقتصادنیوز : زایمان زن بابلی در شرایطی بحرانی، معجزه ای بود که در دل زمستان رخ داد. اراده و امید مادر، فداکاری اپراتور اورژانس و یاری طبیعت، نجات جان دو انسان را رقم زد.
زایمان زن بابلی در برف با تلفن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،معصومه مهرآور و کاری که وی در لحظات بحرانی و نفس گیر انجام داده بود با واکنش شیرین و دلچسبی از سوی مردم همراه بود.خانم مهرآور کارشناس مامایی 52 ساله است که از سال 1396 در مرکز ارتباطات اورژانس بابل مشغول به فعالیت می باشد. وی 19 سال سابقه کار در رشته مامایی دارد.

کارشناس مامایی که این روزها بر سر زبان ها افتاده است درباره نحوه نجات نوزاد و مادرش توضیح داد:

«زمانی که شیفتم را تحویل گرفتند اطلاع دادند یک مورد مادر باردار هست که نیا به کمک دارد. مادر باردار وهمسرش ساکن روستای جاجن بودند و قرار بود برای وضع‌حمل به بیمارستان بیاید اما به خاطر بعد مسافت و همچنین برف‌گیر بودن جاده، امکان انتقال مادرباردار به بیمارستان وجود نداشت.

نوزاد را هم گویا زنی که چهار پنج زایمان داشته، به دنیا آورده اما گریه نکرده بود.

مدتی بعد آقایی تماس گرفت و گفت زایمان انجام شده است و دیگر نیرو اعزام نکنید. با اهتمام به شرایط دردسترس نگران حال مادر و نوزاد بودم.

با پدر نوزاد تماس گرفتم وگفت نوزاد بعد ازبه دنیا آمدن هنوز گریه نکرده‌است، این درحالی است که نوزاد به محض تولد باید به‌طور کامل‌ گریه کند.

من توضیحات لازم را دادم ومادر و پدرهم به‌خوبی با اینجانب همکاری کردند وسرانجام صدای گریه نوزاد را شنیدم که هم باعث خوشحالی خودم و هم پدرومادرش شد.

تصور می‌کردم روند زایمان تمام شده‌است اما هنوز جفت دربدن مادرباقی مانده بود و برای همین با دو مانور دیگر که توضیح دادم، جفت هم خارج شد.

همزمان، همکاران هم به محل اعزام شدند اما به‌دلیل بعد زیاد مسافت،40دقیقه بعد به آنجا رسیدند.

چون به‌عنوان ماما اجازه تجویز داروداشتم، تجویزهای لازم انجام شد. نوزاد درمحیط استریلی متولد نشده بود از این رو تقاضا کردم او را به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کنند.»

بنابر گفته مهرآور، علاوه بر او و همکاران اورژانس بابل، نیروهای هلال‌احمر هم دراین عملیات نجات حضور داشتند:«چون درمسیر برف سنگینی آمده بود، همکاران نمی‌توانستند حرکت کنند و برای همین امدادگران با پاکسازی جاده امکان تردد را فراهم کردند. اسفندماه1401 هم یک پسر دو نیم وساله را با راهنمایی تلفنی و گذشته از این‌که همکاران به محل برسند، از مرگ نجات دادم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید