ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور/ آغاز بارش شدید در ۱۶ استان

کدخبر: ۶۳۲۱۰۷
اقتصادنیوز: سامانه بارشی دوشنبه (۱۴ اسفند) از غرب کشور وارد می‌شود و بارش‌های شدیدی را در ۱۶ استان به همراه دارد.
ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور/ آغاز بارش شدید در ۱۶ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با ورود این سامانه بارشی ابتدا نقاط غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.»

فریبا گودرزی افزود: «این سامانه با خود بارش باران و برف، وزش وزش بادهای شدید موقتی، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک را به همراه دارد. بارش‌ها در استان‌های جنوبی با رعد و برق همراه است.»
به گفته گودرزی، شدت بارش‌ها و هشدار زرد برای روز دوشنبه (۱۴ اسفند) در نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، یزد، اصفهان، جنوب و غرب قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان بارش‌های شدیدتری را شاهد هستیم.
سه‌شنبه (۱۵ اسفند) نیز بارش در مناطق گفته شده ادامه دارد و بیشتر فعالیت این سامانه برای روز سه‌شنبه در شرق و جنوب شق کشور است. گودرزی ادامه داد: «چهارشنبه (۱۶ اسفند) در جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و به تدریج شاهد خروج سامانه از کشور هستیم.»
گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در بیشتر مناطق کشور تا روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) روند افزایش نسبی دما را داریم و هوا گرم‌تر می‌شود.
آب‌های جنوب کشور تا روز سه شنبه (۱۵ اسفند) مواج است.
در سیستان و بلوچستان که این روزها با سیل دست به گریبان است، خبری از بارندگی نیست، اما به گزارها نشان می‌دهد که از سه شنبه (۱۵ اسفند) بارندگی همراه با رعد و برق در این استان رخ می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید