پشت‌پای نتانیاهو به توافق آتش‌بس/اسرائیل خواهان امتیازات بیشتری شد

کدخبر: ۶۳۲۳۵۶
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از حماس خواست قبل از مذاکرات بیشتر در مورد آتش‌بس جدید و بازگشت اسرا امتیازاتی بدهد.
پشت‌پای نتانیاهو به توافق آتش‌بس/اسرائیل خواهان امتیازات بیشتری شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم تسلیم خواسته‌های حماس برای آزادی اسرایی که همچنان در غزه هستند، نخواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از حماس خواست قبل از مذاکرات بیشتر در مورد آتش بس جدید و بازگشت اسرا، امتیازاتی را بدهد.

به گزارش القدس العربی، او امروز در تل‌آویو گفت: ما تلاش زیادی برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم، اما یک چیز برای شما واضح است و آن اینکه ما تسلیم خواسته‌های خیالی حماس نخواهیم شد.

خبر مرتبط
بی‌محلی معنادار بایدن به نتانیاهو/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: برخی منابع خبری از عدم تمایل جو بایدن برای گفت و گو با نتانیاهو به دلیل پیامدهای جنگ غزه خبر داد.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تیم مذاکره کننده خود را برای شرکت در مذاکرات اخیر که در قاهره با هدف دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا در ازای اسرای فلسطینی در دست رژیم صهیونیستی برگزار شد، نفرستاد. اما هیاتی از حماس وارد پایتخت مصر شد.

رژیم صهیونیستی خواستار لیستی از اسامی اسرایی است که هنوز در اختیار حماس است، قبل از اینکه حماس با میانجیگری آمریکا، مصر و قطر موافقت کند. گفتگو‌ها به طور گسترده‌ای متزلزل و با شکاف‌های گسترده توصیف می‌شوند.

نتانیاهو گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم چارچوب محکمی برای دستیابی به توافق در چند روز آینده وجود خواهد داشت یا خیر. رژیم صهیونیستی همچنین خواهان شفاف سازی در مورد تعداد اسرای فلسطینی شد که حماس می‌خواهد به ازای هر اسیر از غزه آزاد کند.

بر اساس گزارش‌های اخیر رسانه‌های بین‌المللی، پیش‌نویس توافقی که در روز‌های اخیر مورد بحث قرار گرفت، می‌تواند ۴۰ اسیر را با ۴۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مبادله کند. اما نتانیاهو گفت که هنوز پاسخ‌های رضایت بخشی در مورد نگرانی‌های این رژیم دریافت نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید