شکست ترامپ از ملکه مرداب/ موضع واشنگتن علیه ترامپ

کدخبر: ۶۳۲۳۸۳
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ نخستین شکست انتخاباتی خود را از نیکی هیلی در واشنگتن تجربه کرد.
شکست ترامپ از ملکه مرداب/ موضع واشنگتن علیه ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نخستین شکست خود را در ایالت «واشنگتن» از «نیکی هیلی»، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد پذیرفت.

هیلی 62.9 درصد آرا را از آن خود کرد در حالی که ترامپ تنها 33.2 درصد آرا را به دست آورد، با این پیروزی او تمامی 19 رأی الکترال مربوط به این ایالت را از آن خود کرد. کسب نامزدی حزب نیازمند به دست آوردن 1215 رأی الکترال است.

تاکنون چندین انتخابات مقدماتی در ایالت‌های مختلف برگزار شده است که «دونالد ترامپ» توانسته بود آرای بیشتری را به خود اختصاص دهد و پیروز شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده تقریباً در تمامی ایالت‌ها در مرحله مقدماتی انتخابات پیروز خواهد شد، به همین دلیل شانس هیلی برای کسب نامزدی حزب اندک دانسته می‌شود.

خبر مرتبط
ترامپ در انتخابات از نیکی هیلی شکست خورد

اقتصادنیوز: «نیکی هیلی» برای اولین بار در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن دی‌سی توانست رقیب خود «دونالد ترامپ» را شکست دهد.

ترامپ تاکنون همه انتخابات‌های ایالتی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است و انتظار می‌رود فردا سه‌شنبه 5 مارس، که در چند انتخابات ایالتی که به ‌طور همزمان برگزار خواهد شد و به همین علت هم «سه‌شنبه بزرگ» لقب گرفته است، با فاصله زیاد هیلی را مجدداً شکست دهد و تا حدود زیادی پیروزی مطلق خود بر او را «رسمی» کند.

تحلیلگران می‌گویند پیروزی نیکی هیلی بر ترامپ تنها اثرات نمادین دارد. اکثر قریب به اتفاق ساکنان واشنگتن دموکرات هستند و این شهر تعداد کمی رأی‌دهنده جمهوری‌خواه دارد. در جریان انتخابات 2020 جو بایدن که نامزد حزب دموکرات بود 58 درصد آرا به دست آورد.

در واقع واشنگتن هرگز با اکثریت قاطع به نامزد ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه رأی نداده است. در مرحله مقدماتی انتخابات 2016 هم دونالد ترامپ کمتر از 14 درصد آرا را به دست آورد، اما این مسئله در نهایت مانع از نامزدی و رئیس‌جمهور شدن او نشد.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بعد از پیروزی نیکی هیلی به او لقب «ملکه مرداب» داد و تلاش کرد دلیل پیروزی او را نزدیک‌بودنش به جریان اصلی سیاست در واشنگتن توصیف کند. در بیانیه ستاد آمده است: «نیکی هیلی ملکه مرداب شده است. نتایج امشب در واشنگتن‌دی‌سی هدف کارزار پرزیدنت ترامپ را مجدداً تأیید می‌کند؛ او باتلاق را خشک خواهد کرد و آمریکا را در اولویت قرار می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با آنکه نیکی در همه نقاط دیگر در آمریکا مردود شده است، او همین الآن توسط لابی‌گران و نفوذی‌های دی‌سی که می‌خواهند وضع شکست‌خورده فعلی را حفظ کنند لقب ملکه مرداب گرفته است، مرداب ملکه‌اش را پیدا کرده است.»

ستاد ترام‍پ همچنین گفته است: «ترامپ برای هر آمریکایی‌ که زندگی‌شان توسط این نفوذی‌های واشنگتن و ناکامی‌های جو بایدن بر باد رفته است، تلاش خواهد کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید