جزئیات نجات مادران باردار در سیل سیستان‌وبلوچستان

کدخبر: ۶۳۳۰۸۳
اقتصادنیوز: رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع سیل، اورژانس هوایی را فعال و مادران باردار را به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل کردیم.
جزئیات نجات مادران باردار در سیل سیستان‌وبلوچستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جعفر میعادفر با بیان اینکه در این مدت ۱۲ مورد زایمان توسط همکاران ما در مناطق آسیب دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است، افزود: تیم‌های بهداشتی درمانی از ساعات اولیه وقوع سیلاب از دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر جهت کمک به تیم های بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی چابهار اعزام شدند.

وی به سفر رئیس جمهور به مناطق سیل‌زده نیز اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر بهداشت فردا جمعه ۱۸ اسفند ماه به عنوان نماینده وزیر بهداشت، ضمن بازدید از مناطق سیل زده این استان، اقدامات بهداشتی درمانی صورت گرفته را بررسی و کمبودها را برطرف می‌کنیم.

خبر مرتبط
هشدار جدید درباره سیل سیستان و بلوچستان/ فعالیت سامانه بارشی جدید به همراه وزش باد شدید

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: از صبح سه شنبه در نواجی مرکزی جنوب و شمال استان رخداد بارش باران ، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ رخ خواهد داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه تصریح کرد: اعتبارات مناسبی، برای تقویت خدمت رسانی در مناطق آسیب دیده از سیل به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین دانشکده علوم پزشکی چابهار اختصاص یافته تا بتوانند بخشی از کمبودها و مشکلات را برطرف کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میعادفر افزود: حضور میدانی ما نیز تاکید بر ادامه ارائه خدمات مطلوب تا برطرف شدن کامل مشکلات دارد و تجهیزات درمانی و دارویی به زودی به مناطق سیل‌زده ارسال و در صورت نیاز نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری نیز به این مناطق اعزام خواهند شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید