این گیاه آرامش بخش درمان عفونت های تنفسی است

کدخبر: ۶۳۳۲۸۵
اقتصادنیوز : در طب سنتی بابونه طبعی گرم و خشک دارد. از مهمترین خواص بابونه می‌توان به مواردی مانند آرامش‌بخشی، ضدالتهابی، ضد اسپاسم، ضد اکسیدانی و ضد باکتریایی اشاره کرد. استفاده از این داروی گیاهی می‌تواند در درمان مشکلات گوارشی، عفونت‌های تنفسی، دردهای عضلانی و مفصلی، مشکلات پوستی و عفونت‌های ادراری مفید باشد.
این گیاه آرامش بخش درمان عفونت های تنفسی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مجله درمانکده ، ازگیاه بابونه می‌توانید در اشکال مختلف استفاده کنید، از جمله دمنوش، عصاره‌های گیاهی، روغن‌های اسانسی و ترکیبات دارویی.

طب سنتی باور دارد که این گیاه خواص بسیاری دارد و می‌تواند در درمان مجموعه‌ای از مشکلات بهداشتی مفید باشد.

از نظر طب سنتی گیاه بابونه خاصیت آرامش‌بخشی و تسکین‌دهنده دارد.

ضد التهاب و آرامش‌بخش: این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند در کاهش التهاب‌ها و تسکین علائم التهابی مانند درد و تورم مفید باشد.

آرامش‌بخش و ضد استرس: این گیاه در کاهش استرس و اضطراب موثر است. مصرف چای بابونه قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب و به آرامش روحی کمک می‌کند.

مراقبت از پوست: این گیاه به عنوان یک ضد التهاب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در درمان مشکلات پوستی مانند خارش، التهابات پوستی، جوش و زخم‌ها مفید باشد. همچنین، بابونه در ترمیم و بهبود سریعتر زخم‌ها موثر است.

بهبود گوارش و کاهش مشکلات معده: این گیاه می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کند و مشکلاتی مانند سوء هاضمه، نفخ و دل‌درد را کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید