هشدار هواشناسی به تهران/ توصیه مهم به مردم

کدخبر: ۶۳۳۴۲۲
اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از فعالیت دو سامانه ناپایداری جو و گذر متناوب ابر‌های همرفتی از شنبه ۱۹ اسفند ماه تا روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه در استان تهران، خبر داد.
هشدار هواشناسی به تهران/ توصیه مهم به مردم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، ضمن اعلام هشدار زرد هواشناسی، از شهروندان تهرانی خواست در عبور از مناطق کوهستانی احتیاط و از استقرار در نواحی مرتفع پایتخت مانند دکل‌ها و داربست‌ها طی ۴ روز آینده اجتناب کنند.

وی از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه ناپایداری جو و گذر متناوب ابر‌های همرفتی از شنبه ۱۹ اسفند ماه تا روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه در استان تهران خبر داد و اظهار داشت. طبق اعلام سازمان هواشناسی طی مدت مذکور برای نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و در نیمه شمالی و غربی و دامنه و ارتفاعات بارش برف و باران رعد و برق، مه و مناطق کوهستانی وقوع کولاک مورد انتظار است.

یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد در روزهای گذشته، گفت: احتیاط در تردد از مسیر‌های کوهستانی به دلیل احتمال لغزندگی و کاهش دید همواره مورد توصیه مدیریت بحران است.

وی بیان کرد: طبق اعلام هواشناسی در مناطقی مانند میگون، آبعلی، دماوند، پردیس، لواسان و شمیرانات احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند، و دستگاه‌های مربوطه نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب رو‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی در محور‌های کوهستانی و توجه ویژه و حضور مؤثر دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری در مسیر‌ها و گردنه‌های برف گیر تاکید کرد و افزود: فراهم آوری شن و نمک به منظور جلوگیری از لغزندگی در این مسیر‌ها و آمادگی برای برف روبی از اهمیت ویژه برخوردار است.

یزدی مهر همچنین با اشاره به احتمال وقوع باد شدید از شنبه تا روز سه شنبه بر لزوم استحکام سازه‌های سست و موقت و پرهیز از استقرار در نواحی و محل‌هایی مانند زیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی نیز تاکید و عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال سقوط اشیا از ارتفاع، شکستن نهال‌ها، درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری مثل تابلو‌های تبلیغاتی و داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها و خیزش موقت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد و در این خصوص به همه مردم و ذینفعان توصیه می‌شود ضمن احتیاط در فعالیت‌های عمرانی از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه در خصوص عدم پرواز پاراگلایدر و هواپیما‌های آموزشی نیز طی مدت مذکور هشدار داد و یادآورشد: به کوهنوردان نیز توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات در این ایام اجتناب کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید