آمریکا چین را تحریم می‌کند؟

کدخبر: ۶۳۳۷۳۴
اقتصادنیوز: آمریکا در حال بررسی اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه توسعه تراشه برای چین است.
آمریکا چین را تحریم می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم علیه چندین شرکت فناوری چینی از جمله Changxin Memory است تا توانایی چین برای توسعه نیمه‌رسانا‌های پیشرفته را محدود کند.

بر اساس گزارش ۱۰ مارس بلومبرگ، وزارت بازرگانی آمریکا در حال بررسی اضافه کردن شرکت Changxin Storage به لیست نهاد‌هایی است که دسترسی به فناوری ایالات متحده را محدود می‌کنند.

تراشه‌های تولید شده توسط Changxin Memory به طور گسترده در محصولاتی مانند سرور‌های کامپیوتری و خودرو‌های هوشمند استفاده می‌شود.

خبر مرتبط
تایوان از این تسلیحات پیشرفته علیه پهپادهای چین استفاده می‌کند

اقتصادنیوز: تایوان برای توسعه یک سیستم تسلیحات لیزری برای مقابله با پهپادهای چین با متحدان خود در حال همکاری است.


هواوی آگوست سال گذشته یک گوشی ۵G را روانه بازار کرد که از یک تراشه پیشرفته ۷ نانومتری ساخت چین استفاده می‌کند. رایموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده در آن زمان از چین بازدید می‌کرد، در این باره گفت، صنعت تراشه چین بیش از حد انتظار در حال توسعه است. رایموندو گفت که ایالات متحده تا حد امکان اقدامات قوی را برای حفظ امنیت ملی انجام خواهد داد.

دولت بایدن استفاده از فهرست نهاد‌های وزارت بازرگانی را افزایش داده است تا شرکت‌های چینی را از دسترسی به آخرین فناوری ایالات متحده مسدود کند.

تامین کنندگان ایالات متحده از فروش محصولات، تجهیزات و قطعات پیشرفته خاص به شرکت‌های موجود در لیست سیاه منع می‌شوند مگر اینکه مجوز خاصی از وزارت بازرگانی دریافت کنند.

ایالات متحده همچنین از متحدان خود خواست تا برای مهار رشد چین همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و از هلند، آلمان، کره جنوبی و ژاپن خواست محدودیت‌های دسترسی چین به فناوری نیمه‌رسانا را تشدید کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید