انسیه خزعلی وارد نیویورک شد+ فیلم

کدخبر: ۶۳۳۷۷۴
اقتصادنیوز: معاون رئیس‌جمهور ایران در امور خانواده و زنان برای شرکت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، روز یکشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد.
انسیه خزعلی وارد نیویورک شد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد از ۱۱ تا ۲۲ ماه مارس جاری میلادی در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک برگزار می شود.

خبر مرتبط
واکنش انسیه خزعلی به ویدئوی حضور نوازندگان زن ایرانی در قطر

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به ویدئویی که اخیرا منتشر شده است و در آن نوازندگان زن ایرانی با زبان فارسی ترانه‌ای را در استادیوم فوتبال قطر می‌خوانند، واکنش نشان داد.

خانم «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز یکشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی رسمی وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و مورد استقبال «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل شرکت کرده است، علاوه بر سخنرانی در نشست های عالی رتبه، در نشست جمهوری اسلامی ایران با عنوان «توانمندسازی زنان، توان افزایی خانواده، توسعه جامعه» به عنوان سخنران اصلی به اعلام مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

خبر مرتبط
خزعلی: دولت سیزدهم بر حمایت از زوج‌های جوان اهتمام جدی دارد

اقتصادنیوز: معاون امور زنان و خانواده رئیسی اظهار کرد: دولت سیزدهم بر حمایت همه جانبه از زوج‌های جوان و حل دغدغه‌های آنان اهتمام جدی دارد.

نشست های سالانه کمیسیون مقام زن (CSW)، بزرگترین گردهمایی سازمان ملل متحد در موضوعات مرتبط با زنان و توانمندسازی آنان است که امسال از ۱۱ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ با موضوع اولویت "تسریع در دستیابی به آگاه سازی و توانمندسازی" برگزار می شود.

امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» برگزار خواهد شد.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید