رسانه عبری: نتانیاهو درباره یورش پلیس به مسجد الاقصی تصمیم می‌گیرد

کدخبر: ۶۳۳۸۶۲
اقتصادنیوز: یک رسانه عبری زبان مدعی شد که نتانیاهو شخصا خودش درباره یورش پلیس به مسجد الاقصی در ماه رمضان تصمیم می‌گیرد.
رسانه عبری: نتانیاهو درباره یورش پلیس به مسجد الاقصی تصمیم می‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان پخش رژیم صهیونیستی (رسمی) شامگاه یکشنبه گزارش داد در اقدامی استثنایی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه اشغالگران در حال حاضر قصد دارد مسؤولیت تصمیم گیری در مورد حمله کردن یا نکردن پلیس به مسجد الاقصی در ماه رمضان را بر عهده بگیرد.

خبر مرتبط
افشاگری اینتلیجنس از «طرح بایدن برای کنار گذاشتن نتانیاهو»

اقتصادنیوز: یک وبگاه آمریکایی نوشت که نارضایتی و ناامیدی کاخ سفید از نخست‌وزیر اسرائیل در حال افزایش است.

این رسانه عبری زبان توضیح داد که نتانیاهو با پیشنهاد آژانس امنیت عمومی (شین بت) و ارتش موافقت کرده است که تصمیم پلیس برای هجوم به مسجد الاقصی جز با تایید خود نتانیاهو نمی‌تواند اتخاذ شود.

طی چند هفته گذشته، شین بت و ارتش از نتانیاهو خواستند برخلاف روال عادی در مورد یورش به محوطه‌های مسجد الاقصی خودش تصمیم گیری کند زیرا این رویدادی است که به گفته مقامات می‌تواند منجر به عواقب احتمالی زیادی شود.

خبر مرتبط
اعتراض لاپید به تصمیمات نتانیاهو/ نتانیاهو اعتماد نیمی از کابینه را از دست داده است

اقتصادنیوز: رهبر مخالفان کابینه اسرائیل در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو اعتماد نیمی از کابینه و اکثر شهروندان را از دست داده است.

این رسانه افزود این اقدام بیانگر اعتماد نداشتن شین بت و ارتش به پلیس و ناظر آن یعنی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی است.

همچنین نتانیاهو چند روز پیش توصیه بن گویر مبنی بر اجازه ندادن به ساکنان کرانه باختری برای ورود به مسجد الاقصی در ماه رمضان را رد کرد و در عین حال به ساکنان فلسطینی اراضی اشغالی از سن ۷۰ سال به بالا اجازه ورود داد.

ماه رمضان امسال در پرتو جنگ ویرانگری که اشغالگران علیه نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به راه انداخته‌اند شاهد شرایط استثنایی است.

بر اساس داده‌های فلسطین و سازمان ملل، این جنگ ده‌ها هزار شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودک و زن هستند و یک فاجعه انسانی و ویرانی عظیم به جا گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید