روابط زیمباوه و کاخ سفید بر مدار تنش!

کدخبر: ۶۳۳۹۴۳
اقتصادنیوز: در پی تنش در روابط زیمبابوه و آمریکا، «هراره» از آمادگی خود برای اخراج هیئت‌های دیپلماتیک واشنگتن از این کشور خبر داد.
روابط زیمباوه و کاخ سفید بر مدار تنش!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات زیمبابوه بر آمادگی خود برای اخراج هیئت‌های دیپلماتیک آمریکایی در نتیجه تنش ایجاد شده در روابط دو کشور پس از اخراج کارمندان آژانس توسعه بین‌المللی واشنگتن از این کشور آفریقایی تأکید کرده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، «جورج چارامبا»، معاون دفتر مطبوعاتی رئیس‌جمهور زیمبابوه در این باره گفت: باید درباره این اقدام کاملاً شفاف باشم؛ دولت آمریکا و آژانس‌های آن باید بدانند که اگر هیئت‌های آنها امنیت و حاکمیت زیمبابوه را نقض کنند، هراره مصمم، قادر و مایل به اخراج هیئت‌های غیرقانونی خارجی، از جمله هیئت‌های آمریکا خواهد بود.

وی به اخراج کارکنان آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: «نوعی نقض آشکار در اقدامات کنسولی وجود دارد.»

چارامبا افزود: دلیل اخراج این آژانس آمریکایی، عدم پایبندی مقامات آمریکایی به رویه‌های کنسولی بوده و روند اخراج طبق قوانین زیمبابوه انجام شده است.

این اظهارات چارامبا در واکنش به اظهارنظر «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پس از اخراج کارمندان آژانس توسعه بین‌المللی این کشور از زیمبابوه بیان شد.

متیو میلر پیش‌تر گفته بود: مقامات زیمبابوه ماه میلادی گذشته مقامات و پیمانکاران آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا را که در حال ارزیابی وضعیت توسعه و حکومت در این کشور بودند، اخراج کردند. اعضای تیم ارزیابی با رفتار ناشایست و بازجویی طولانی‌مدت و ارعاب مواجه بوده‌اند.

علاوه بر اختلافات بر سر اخراج اعضای آژانس مذکور، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۵ اسفند از اعمال تحریم‌هایی علیه رئیس‌جمهور زیمبابوه، همسر و معاونش به‌علاوه هشت مقام ارشد این کشور خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید