اعزام نظامیان ناتو به اوکراین؟/ پاسخ کشور عضو ناتو همه را سردرگم کرد

کدخبر: ۶۳۴۶۹۴
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر استونی در پاسخ به این سوال که نظامیان ناتو در اوکراین حاضر خواهند شد یا نه؟ گفت: «من چنین قولی نمی‌دهم زیرا شرایط ممکن است تغییر کند.
اعزام نظامیان ناتو به اوکراین؟/ پاسخ کشور عضو ناتو همه را سردرگم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزها مسئله اعزام احتمالی نیروهای ناتو به اوکراین داغ‌تر از هر زمان دیگری است و جنجال اصلی از اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز و در عین حال این ایده او با انتقادات رهبران جهان مواجه شد. در این میان، تنها استونی و لیتوانی هستند که علاقه‌ای به این پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه نشان داده‌اند.

طبق گزارش راشاتودی، برخی از نمایندگان پارلمان استونی در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ از «کایا کالاس» نخست‌وزیر استونی خواستند تا ضمانت کند که نیروهای دفاعی این کشور در اوکرین مستقر نخواهند شد.

خبر مرتبط
اردوغان درباره گسترش جنگ اوکراین به ناتو هشدار داد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که باید از هرگونه اقدامی که جنگ در اوکراین را تشدید می‌کند و احتمالا درگیری را به ناتو گسترش می‌دهد، پرهیز کرد.

نخست‌وزیر استونی در پاسخ به این سوال گفت: «من چنین قولی نمی‌دهم زیرا شرایط ممکن است تغییر کند. با توجه به تفسیر شما، به نظر می‌رسد که مداخله را می‌توان هر چیزی تعریف کرد. کمک نظامی ما به اوکراین نیز می‌تواند توسط روسیه به عنوان مداخله در نظر گرفته شود.»

او افزود: «ما صراحتا یک طرفی را انتخاب کرده‌ایم و آن طرف اوکراین است، زیرا روسیه تهدید مستقیمی علیه ما تلقی می‌شود.»

کالاس خطاب به نمایندگان پارلمان کشورش تاکید کرد که استونی در حوزه آموزش به نیروهای اوکراینی کمک خواهد کرد اما «سربازانش را به میدان نبرد اعزام نخواهد کرد.»

این اظهارات او با آنچه در ابتدا گفت تا حدی در تضاد بوده و همین مسئله موجب سردرگمی نمایندگان پارلمان استونی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید