نماد سال 1403 چه حیوانی است؟ + ساعت دقیق تحویل سال و رنگ سال جدید

کدخبر: ۶۳۵۰۲۰
اقتصادنیوز: در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ و با نزدیک شدن به سال ۱۴۰۳ مانند بسیاری از سال‌های دیگر، زمان تحویل سال ۱۴۰۳، رنگ سال ۱۴۰۳ و حیوان سال ۱۴۰۳، جز موارد مهمی هستند که بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن‌ها هستند.
نماد سال 1403 چه حیوانی است؟ + ساعت دقیق تحویل سال و رنگ سال جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایمنا، لحظه تحویل سال، رنگ سال و حیوان سال ۱۴۰۳ از جمله مواردی است که برای اکثریت جامعه مهم است و همواره قبل از شروع سال جدید در پی یافتن پاسخ برای آن هستند.

هر سال جدید با شروع فصل بهار و جشن نوروز آغاز می‌شود، که این شروع برای هرکسی نمادی از شروع دوباره و امید روزهای خوب است. در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ و با نزدیک شدن به سال ۱۴۰۳ مانند بسیاری از سال‌های دیگر، زمان تحویل سال ۱۴۰۳، رنگ سال ۱۴۰۳ و حیوان سال ۱۴۰۳، جز موارد مهمی هستند که بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن‌ها هستند.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ در تقویم ایرانیان برابر با ساعت شش و ۳۶ دقیقه صبح است.

تاریخ شروع سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی برابر با چهارشنبه اول فروردین است.

  • تاریخ شروع سال ۱۴۰۳ در تقویم میلادی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ است.
  • تاریخ شروع سال ۱۴۰۳ در تقویم قمری برابر با ۹ رمضان ۱۴۴۵ است.

حیوان سال ۱۴۰۳ چیست؟

نسبت دادن هر سال به یک حیوان در هر فرهنگ باعث می‌شود تا بر اساس ویژگی‌های هر کدام از حیوان‌ها، اقدام به ارائه طالع بینی متولدین مختلف در سال‌های متفاوت کنند. در فرهنگ ایرانی، هر سال جدید را به یکی از گونه‌های حیوانی در طبیعت نسبت می‌دهند. نماد حیوان سال ۱۴۰۳ نیز اژدها است. اژدها در بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی نماد قدرت، اقتدار، مقام، احترام، شانس، موفقیت، ظرفیت، پیشرفت، سمبل بخت و اقبال نیک زندگی است. اژدها را در کشورهایی مثل چین، هند، ژاپن و بسیاری از جزایر اطراف آن نیز نماد تندرستی، نجابت و طول عمر می‌دانند.

 

۱۴۰۳ سال کبیسه است؟

اسفند ماه ۱۴۰۳ سی روز کامل است و این سال دارای ۳۶۶ روز هست پس سال کبیسه محسوب می‌شود.

سال کبیسه چیست؟

سال کبیسه به سال‌هایی اطلاق می‌شود که یک روز اضافی یا مقطعی از یک روز به پایان کوتاه‌ترین ماه یعنی اسفند اضافه شده و این ماه به جای ۲۹ روز ۳۰ روز می‌شود. سال‌های کبیسه به جای ۳۶۵ روز معمول ۳۶۶ روز دارند.

سال کبیسه چند سال یک بار است؟

می‌توان گفت که به طور معمول هر ۴ سال یک‌بار سال کبیسه اتفاق می‌افتد؛ اما در این میان شاهد کبیسه‌های ۵ ساله در تقویم شمسی هم بوده‌ایم.

نوروز چیست؟

یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان نوروز است. نوروز به اعتدال بهاری و نخستین روز از فصل بهار که برابر با یکم فروردین ماه است گفته می‌شود. چنانچه آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمهٔ اول شبانه‌روز تحویل شود، همان روز نوروز است و اگر تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است.

ریشه واژه نوروز

واژه نوروز از زبان فارسی میانه (nōgrōz) گرفته شده که ریشه در زبان اوستایی دارد. مورخان، معادل اوستایی آن را navaka raocah حدس زده‌اند. امروزه در فارسی این واژه برای دو معنی استفاده می‌شود:

نوروز عام: روز آغاز اعتدال بهاری (برابری شب و روز) و آغاز سال نو
نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام «روز خرداد»

رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟

مؤسسه پنتون هر سال قبل از شروع سال جدید میلادی، رنگ سال را اعلام می‌کند، سپس طراحان مد و استایل و طراحان دکوراسیون داخلی طرح‌هایی را مطابق با رنگ سال ارائه می‌دهند. رنگ سال ۲۰۲۴ به عنوان «هلویی»، «زردآلویی» یا «صورتی هلویی» معرفی شده است.

نارنجی

نام دیگر عید نوروز

ایرانیان باستان از نوروز با عنوان «ناوا سرِدا» به معنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه مانند سغدیان و خوارزمیان، نوروز را نوسارد و نوسارجی، به معنای سال نو می‌نامیدند.

ماه رمضان در عید نوروز

نوروز امسال مصادف با ماه پر برکت رمضان بوده که اولین روز از فروردین و نوروز ۱۴۰۳ مصادف با نهمین روز از ماه رمضان است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید