ایران و افغانستان تفاهمنامه جدید امضا کردند

کدخبر: ۶۳۵۳۳۰
اقتصادنیوز: تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.
ایران و افغانستان تفاهمنامه جدید امضا کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران در بخش های آموزشی، تحقیقاتی و تکنولوژیکی(فناوری) امضا شده است.

وزارت تحصیلات عالی با انتشار خبری در این مورد نوشته است: هدف از این تفاهم نامه که به ابتکار دانشکده مهندسی دانشگاه اسلامی بین المللی افغان امضا گردید، همکاری دوجانبه میان این دو دانشگاه در بخش های آموزشی، تحقیقاتی و تکنولوژیکی(فناوری) می باشد.

وی افزود: بر مبنای مواد این تفاهم‌نامه، این همکاری ها در خصوص تحقیقات مشترک مهندسی، تبادله اطلاعات علمی، اعزام استادان، اعزام دانشجویان، دوره‌های کلاس‌های  آموزشی کوتاه مدت، تدویر سمینارها و کنفرانس های علمی، مهیاسازی فرصت های مطالعاتی و دسترسی به لابراتوارهای تحقیقاتی انجنیری انجام خواهد یافت.

خبر مرتبط
تکرار تراژدی یمن و افغانستان/ سرنوشت تلخ کابل در انتظار هائیتی؟

اقتصادنیوز: هائیتی امروز درگیر بحرانی جدی است؛ تا جایی که برخی ناظران می گویند که این کشور آفریقایی در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است. در همین راستا گروهی می گویند که ایالات متحده نباید اشتباهاتی که در یمن و افغانستان رخ داد را تکرار کند.

این درحالیست که به تازگی در دیدار رایزن فرهنگی ایران در افغانستان و رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان اعلام شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های علمی، فرهنگی و تحقیقی بین دانشگاه پروان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و اتاق ایران‌شناسی در دانشگاه پروان نیز ایجاد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید