تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در این 2 کشور

کدخبر: ۶۳۵۳۶۲
اقتصادنیوز: در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی، مقرر شد فعالیت شرکت‌های ایرانی در 2 کشور سوریه و عراق تسهیل یابد.
تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در این 2 کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کشورهای سوریه و عراق» و با حضور نمایندگانی از نهادهای ذی‌ربط برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به تشریح اهمیت ابعاد گسترده و متنوع روابط و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ۲ کشور عراق و سوریه پرداخت و از بخش‌های خصوصی و دولتی ایران خواست برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها در همه زمینه‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

صفری با تشریح تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آن‌ها، تاکید کرد که معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای تسهیل و ه‍موارتر نمودن شرایط فعالیت این شرکت‌ها دریغ نخواهد کرد.

خبر مرتبط
توافق مهم ایران با عراق و سوریه+ جزئیات

اقتصاد نیوز: دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی خبر از ایجاد منطقه آزاد مشترک با ۲۱ کشور داد که با پنج کشور از جمله سوریه و عراق به توافق رسیده‌اند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن بر شمردن برخی مشکلات برای فعالیت در سوریه، به تلاش‌های شبانه‌روزی سفارت ایران در دمشق و وزارت امور خارجه جهت رفع موانع و ایجاد ظرفیت‌های تازه برای کار در این کشور اشاره کرد و از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این ۲ نهاد در میان بگذارند.

او با اشاره به این نکته که سوریه بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌«باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست‌اندرکار ممکن نیست».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید