واکنش روسیه به آتش‌بس پیش از بازی‌های المپیک

کدخبر: ۶۳۵۳۹۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از صحبت درباره آتش‌بس در بازی‌های المپیک به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داد که تحویل سلاح به اوکراین و حمایت از تروریسم را متوقف کند.
واکنش روسیه به آتش‌بس پیش از بازی‌های المپیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از صحبت درباره آتش بس در بازی‌های المپیک به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داد که تحویل سلاح به اوکراین و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

براساس گزارش ریا نووستی، او گفت: من به مکرون پیشنهاد می‌کنم که تحویل سلاح به کی‌یف را که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شود و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به مکرون توصیه کرد که پیشنهاد مشابهی را به طرف‌های درگیر در غرب آسیا ارائه کند. زاخارووا اعلام کرد: احتمالاً خیلی چیز‌ها به حرف فرانسه در آنجا بستگی دارد.

خبر مرتبط
عواقب حضور ناتو در اوکراین/جنگ جهانی سوم در راه است؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در میدان‌های نبرد در اوکراین منجر به یک درگیری جهانی و در واقع جنگ جهانی سوم می شود.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که به روسیه پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین برای مدت زمان بازی‌های المپیک را که از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست در پاریس برگزار می‌شود، خواهد داد.

پیشتر رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو در اوکراین و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.»

در همین راستا استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه از اساس، ایده استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را رد کرد. همین‌طور مکرون در تلاش برای تغییر لحنش برآمد و گفت ردکردن یک مساله، به معنای انجام‌دادن آن نیست. او استقرار نیروها در اوکراین را منتفی ندانسته بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید