شعار حج سال آینده مشخص شد

کدخبر: ۶۳۵۴۳۷
اقتصادنیوز: شعار حج ۱۴۰۳ «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» اعلام شد.
شعار حج سال آینده مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۲ امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل و آخرین اقدامات انجام شده درباره حج پیش رو و سفر‌های زیارتی عتبات بررسی و شعار حج ۱۴۰۳ اعلام شد.

خبر مرتبط
قیمت فیش حج تمتع شکسته شد

اقتصادنیوز: در هفته‌های اخیر به ویژه پس از اعلام اولویت‌های جدید (دارندگان فیش حج تا پایان دی ۸۶) قیمت فیش‌ها در برخی از استان‌ها که تا ۴۰۰ میلیون تومان هم رسیده بود، کاهش یافت.



در این نشست که رئیس، معاونان و تعدادی از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدارامت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج آینده انتخاب و اعلام شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین باره گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و با توجه به محور‌ها و توصیه‌های مؤکد رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص انس با قرآن و همچنین شرایط جهان اسلام و بویژه فلسطین و مشورت‌های انجام شده شعار حج ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت ثبت‌نام حج برای سال آینده/ اولویت جدیدی اعلام نمی‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ثبت‌نام کاروان‌ها از دارندگان اسناد حج که در اولویت قرار گرفته‌اند، همچنان ادامه دارد و فعلا اولویت جدیدی اعلام نخواهد شد.



حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: در انتخاب این شعار چالش‌های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و بویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست و آثار عملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین مدنظر قرار گرفته چرا که ظلم و ستمی که امروز توسط رژیم اشغالگر قدس اتفاق افتاده، بی سابقه است.

در ادامه این نشست، آخرین اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی حج پیش رو و برنامه ریزی‌ها برای اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه رمضان مطرح و بررسی شد و حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تشکیل کاروان ۲۳ روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد.

همچنین غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود و هیئت همراه به عربستان و پیگیری‌ها در زمینه‌های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و مشاعر گزارش داد و گفت: با وزارت حج و عمره عربستان به صورت مستمر در ارتباط هستیم تا زمینه اعزام زائران طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در موعد مقرر فراهم شود.

در این نشست، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: این مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی بی وقفه امور حج و عتبات کاروان‌های اعزامی را پیگیری خواهد کرد و ان شاءالله با همراهی مرکز پزشکی معاینات زائران حج ۱۴۰۳ طبق برنامه انجام می‌شود و زمینه برای اقدام‌های بعدی مهیا خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید