حمله نظامی افغانستان به پاکستان/بیانیه وزارت دفاع طالبان

کدخبر: ۶۳۵۶۲۱
اقتصادنیوز: بر اساس اعلام وزارت دفاع افغانستان، نیروهای مرزی در پاسخ به حملات هوایی پاکستان، مراکز نظامی این کشور را در امتداد خط فرضی با تسلیحات سنگین هدف قرار دادند.
حمله نظامی افغانستان به پاکستان/بیانیه وزارت دفاع طالبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای با تأیید درگیری با نیروهای پاکستانی گفت: نیروهای مرزی در پاسخ به حملات هوایی پاکستان، مراکز نظامی این کشور را در امتداد خط فرضی با تسلیحات سنگین هدف قرار دادند.

بیانیه خاطرنشان کرد جنگنده‌های پاکستانی بامداد امروز در اقدامی «تجاوزکارانه» بار دیگر وارد خاک افغانستان شده و خانه غیرنظامیان در شرق این کشور را بمباران کردند.

وزارت دفاع حکومت طالبان اظهار داشت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان آماده پاسخ به هرگونه اقدامات تجاوزکارانه است و در هر حالتی از تمامیت ارضی‌ این کشور دفاع خواهند کرد.

خبر مرتبط
ایران و افغانستان تفاهمنامه جدید امضا کردند

اقتصادنیوز: تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

پیش‌تر، منابع خبری در «پکتیکا» و «پکتیا» واقع در شرق افغانستان اعلام کرده بودند درگیری مرزی با پاکستان در شهرستان «دند پتان» پکتیا و گذرگاه «انگور اده» شهرستان «برمل» پکتیکا رخ داده است و دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین علیه یکدیگر استفاده کرده‌اند.

پیش از این نیز سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرده بود هشت غیرنظامی در حملات هوایی پاکستان کشته شدند.

«ذبیح الله مجاهد» تاکید کرده بود چنین حوادثی نتایج بسیار ناگواری را در پی خواهد داشت که کنترل آن از اختیار پاکستان بیرون خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید